Nedavno sam s gospodinom Zlatkom (75) s otoka Krka razgovarala o tome kako mu je kupovina preko interneta olakšala život, a priznao mi je i da prije šest mjeseci dobio i veliku lekciju. “Pomamio sam se za Levis’ trapericama. Nosio sam ih u mladosti i znam da su bile nepoderive. Kad mi je na Facebooku iskočila reklama da za 65 eura mogu naručiti dva para originalnih Levisica, nisam se puno dvoumio”, rekao je.
Odmah sam po stupnju njegove uzrujanosti shvatila da mu je novčanik prazan, a traperica nigdje, pa ga pitam zašto nije krenuo u malu provjeru prodavatelja. “Kad vam kažem da sam se pomamio. Vidim neka adresa u Slavoniji, činilo se sve u redu. Nije mi ovo ni bila prva online kupovina. I evo, naručim traperice, platim, i čekam. Trebalo je dva mjeseca da dođu do mene, već mi je to bilo čudno, ostalo dođe za par dana, ili me obavijeste. Sada ni sluha ni duha niotkud!”, kaže mi.
A onda šok na kućnom pragu. “Otvorio sam paket, unutra dva para hlača nepoznate marke, izgledale su kao dvije stare smrdljive zgužvane krpe. Došle su valjda ravno iz tvornice i smrdjele da ih nisam htio ni staviti u pranje. Primio sam se glavu i mislio si, što sad napraviti. Gledam adresu, provjeravam, nepoznata ulica negdje u Osijeku. Nema broja telefona, ništa. S Facebooka nestali. Ništa, rekoh si, naivac sam prvoklasni, sad to moram otrpjeti i sa sljedećom penzijom pokušati zaboraviti”, rekao je.
Franjo (73): “Zadnje sam kupio električni roštilj”
Umirovljenik Franjo (73) iz Gorskog kotara potom nam je povjerio da je njemu, koji do nekog većeg dućana s poljoprivrednim alatom i kućanskim uređajima mora potegnuti 80 kilometara, Internet kupovina spas. “Nedavno sam kupio električni roštilj, prije toga radio koji sad slušam u radioni. Pa to meni dođe za nekoliko dana lijepo tu na vrata, nikad nisam imao problema. I žena si je tako naručila peglu.”
“Mogu vam reći da zapravo gotovo svakih nekoliko mjeseci nešto naručimo, ali nikad nisam naručivao sa stranih stranica. Isključivo naručujem iz dvije naše provjerene web trgovine i neću se dalje zezati s tim. Pa čuo sam da je u počecima ove prodaje ljudima umjesto motorne pile u paketu došla cigla. Nije jedan tu tako nasjeo, da je mislio da će pilu od 1.200 eura platiti 80 eura”, ispričao nam je.
Dina (55): “Bojim se da ću u penziji manje naručivati”
Gospođa Dina (58) iz Međimurja potom nam je ispričala da se ona preporodila otkako više ne mora u Varaždin ili čak Zagreb na cijeli dan, kako bi obnovila garderobu, a velika je ljubiteljica mode. “Znači našla sam si nekoliko web dućana i stalno nešto naručujem. Sa svakom plaćom si kupim nešto.”
“Sada sam si primjerice kupila torbicu za 15,99 eura, jer sam ulovila najveće sniženje, a da je vidite kako je lijepa, kao da je bila trostruko skuplja. I ne naručujem samo iz modnih trgovina, nego i iz iz Kine. Tu sam si desetak eura naručila ukrase za bor, a često kupim i bižuteriju ili pak nešto za kućanstvo, poput kugli za samozalijevanje cvijeća, samoljepljivih traka, malog tepiha za kupaonicu”, otkrila nam je.
Pitali smo je potom naruči li ponekad krivi broj haljine, a ona kaže da to nije problem. “Jednostavno zatvorim natrag istu kutiju, ispunim obrazac i pošaljem natrag, bilo poštom ili dostavnom službom. Nije mi to problem”, rekla je. Pitali smo je potom zaigra li se ponekad u kupovini pa jednim klikom kupi i nešto preko razumne mjere, kaže: “Sad se lako zanijeti kad mogu u minus i pokrije to iduća plaća. Mene samo brine kako ću u penzije, koja mi se smiješi za par godina. Volim modu, a ovoliko eura više ne bude. A ništa, stezat ću remen malo”, zaključila je gospođa Dina.
Kupujete li i vi preko internet trgovina? Jeste li koji put nasjeli na prevaru?
Zanima nas vaša priča
Želite li i vi, posve anonimno, podijeliti svoje iskustvo i viđenje ove teme s nama i našim čitateljima, možete to učiniti putem web obrasca Povjerljivo. Napišite svoju priču!