Prati nas

Mozaik

Trabant: danas retro-šik, nekad meta izrugivanja bogatog Zapada

U svojim podrugljivim recenzijama, razvijeni Zapad mu je najviše zamjerao zastarjeli dvotaktni motor i dijelove načinjene od ‘reciklirane bezvrijednosti’. Karoserija mu je napravljena od fiberglasa, plastične mase pojačane recikliranim vlaknima.

Objavljeno

|

Tko je vozio Trabant?
foto: Sandro Bura

“Ovaj je automobil komunizmu dao lošu reputaciju”, ustvrdio je svojevremeno američki Time za popularnog Trabija. Riječ je o automobilu koji se je proizvodio od 1957. do 1990. u tvornici nekad istočnonemačkog VEB Sachsenring Automobilwerke Zwickau u Zwikau. Ime mu prevedeno znači “satelit”, a dobio ga je prema sovjetskom satelitu Sputniku.

U svojim podrugljivim recenzijama, razvijeni Zapad mu je najviše zamjerao zastarjeli dvotaktni motor i dijelove načinjene od „reciklirane bezvrijednosti“. Iako živimo u vremenu plastičnih materijala, i danas nas opčinjava činjenica da mu je karoserija bila napravljena od fiberglasa, plastične mase pojačane recikliranim vlaknima.

Trabantov prototip proizveden je još 1950. godine kao odgovor na popularnu bubu (VW). Time tako bilježi da je Trabi “smrdio poput zapaljene iračke bušotine i to u trenucima kada je bio u voznom stanju” te da su mu nedostajali osnovni elementi poput stop svjetla i žmigavaca. „Ich bin smeće“, zaključuje ovaj američki tjednik koji je Trabant smjestio na popis najgorih automobila svih vremena.

Oglas

No iako su brojni Nijemci, nakon pada Zida, napustili svoje „plastične ljubimce“ čim bi se domogli „zapadnog vozila“, danas je potražnja, zahvaljujući nostalgiji, za njima velika. U Budimpešti, na primjer, postoji tvrtka koja već deset godina organizira turističke ture isključivo u Trabantima. Prošetate li Zagrebom, velika je vjerojatnost da ćete u samom centru uočiti zeleni trabant koji smo i sami snimili.

Da o Trabiju ne treba pričati sve najgore, piše autoportal.hr. „Tko god misli da je Trabant bio nekvalitetan, jako se vara: očekivani vijek prosječnog primjerka u DDR-u bio je čak 28 godina. Bilo je to moguće zbog inicijalno kvalitetne izrade, ali i jednostavnog održavanja“, zaključuju na ovom specijaliziranom portalu.

Trabant u Hrvatskoj

Zagrebački Trabant (foto: Sandro Bura)

Oglas
.

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.