Ikona hrvatske glazbe, Tereza Kesovija, nedavno je komentirala žensku emancipaciju. “Nekad ih nije ni bilo, a danas su na mnogim ključnim mjestima. Pokazalo se da su jako dobre, često puta i bolje od muškaraca. Na primjer, vozačice. Kad žena dobro vozi, onda vozi puno bolje od muškaraca”, izjavila je Tereza u programu RTL-a.
I istraživanja je podupiru u toj tvrdnji. Naime, prema istraživanju britanskih znanstvenika, žene su obično bolje vozačice od muškaraca – puno bolje, sudeći po broju smrti koje uzrokuju na cesti. Za potrebe istraživanja, znanstvenici su koristili vladinu baza podataka s 14.425 smrtnih slučajeva na cestama od 2005. do 2015. godine koji su uključivali više od jednog vozila.
Bez pripisivanja krivice za nesreće, izračunali su broj smrtnih slučajeva drugih ljudi povezanih s vozačima automobila, kombija, kamiona, motocikala, autobusa i bicikala.
Studija objavljena u časopisu Injury Prevention otkrila je da su kamioni i autobusi po prijeđenom kilometru bili uključeni u najveći broj smrtnih slučajeva drugih sudionika u prometu, a motocikli su bili otprilike dva puta opasniji za druge sudionike u prometu od automobila. Biciklisti su bili uključeni u najmanji broj smrtnih slučajeva drugih ljudi.
Međutim, u usporedbi s ženama, muški vozači automobila i kombija imaju dvostruku stopu smrtnih nesreća po prijeđenom kilometru. Muški vozači kamiona imaju oko četiri puta veću stopu smrtnih nesreća od ženskih vozačica kamiona, a muškarci koji voze motocikle gotovo 12 puta češće izazivaju smrtnu nesreću od žena koje voze motocikle. Što se tiče vozača autobusa i biciklista, razlike između spolova su male.
“Istraživanje je promatralo rizike koje predstavljate drugima dok koristite vozilo”, rekla je glavna autorica istraživanja Rachel Aldred, docentica na Sveučilištu Westminster u Londonu. “To je aspekt koji se često ne razmatra.”