Srednja i starija generacija gotovo su u potpunosti preuzele dominaciju nad najpopularnijom društvenom mrežom, Facebookom. Naime, prosjek godina korisnika Facebooka svake godine raste i trenutno je 40,5, a 65-godišnjaci su najbrže rastuća skupina korisnika te mreže pokrenute 2004. godine.
S druge strane, mladi odlaze s Facebooka. Kako pokazuje najnovije istraživanje američkog istraživačkog centra Pew, u odnosu na 2015. godinu kada je više od 70 posto onih između 13 i 17 godina koristilo Facebook, danas je ta brojka pala na njih svega 32 posto, što je najoštriji pad korištenja neke društvene mreže dosad zabilježen.
U istraživanju istraživačkog centra Pew je anketirano više od 1300 američkih tinejdžera i njihovih roditelja između travnja i svibnja 2022. godine, kako bi se dobio uvid u to koje platforme najviše koristi mlada populacija i koliko vremena na njima provode. Trenutno su najpopularnije četiri platforme koje koristi više od 50 posto svih ispitanih: YouTube, TikTok, Instagram i Snapchat.
Također, većina ispitanika svakodnevno koristi više platformi , a njih 35 posto kaže da na nekoj od platformi “gotovo stalno”. Istraživači Pew-a primijetili su da tinejdžeri danas izbjegavaju aplikacije s puno teksta poput Facebooka, Tumblra i Twittera, a okreću se aplikacijama sa slikama i videom kao što su YouTube, TikTok i Instagram.
Kada se gleda generalno korištenje platformi, bez obzira na dob korisnika, prema podacima o aktivnim mjesečnim korisnicima i dalje prednjači Facebook (2,9 milijardi aktivnih korisnika), YouTube (2,2 milijarde), WhatsApp (2 milijarde), Instagram (2 milijarde), TikTok (milijarda).
Što se vremena provedenog na društvenim mrežama tiče, današnji su tinejdžeri dvostruko više na društvenim mrežama nego tinejdžeri 2015. Udio mladih koji su “gotovo stalno” online 2015. bio je 24 posto, a sada je taj broj skočio na 46 posto. Na pitanje koliko bi im bilo teško odreći se društvenih mreža na neko vrijeme, njih 56 posto odgovaraju “jako teško”.