Connect with us

Mozaik

Egzodus

Što je to Bluesky i zašto ljudi masovno otvaraju profile na njemu

Liberali i ljevičari masovno napuštaju platformu X koju kontrolira Elon Musk i odlaze na Bluesky za kojega kažu da je demokratičniji i s puno manje politički toksičnog sadržaja.

Published

on

Zašto su svi prešli na Bluesky?
Ilustracija: Bluesky

Zadnjih dana mnoge su poznate osobe objavile kako su prešle na Bluesky; kako u svijetu, tako i u Hrvatskoj. I ne samo osobe, već i neki mediji poput The Guradiana. O čemu se zapravo radi? Bluesky je društvena mreža, alternativna platforma onome što smo poznavali kao Twitter, a što je, nakon što mu je postao vlasnikom, Elon Musk preimenovao u X.

Prema dostupnim podacima, nova mreža privlači oko milijun novih korisnika dnevno, a u ovom trenutku ih je blizu 20 milijuna. Ovaj rast nije slučajnost i dogodio se zbog ideološko-političkih razloga, a zbog pobjede Donalda Trumpa na američkim izborima i podrške koje mu je vlasnik platforme X Elon Musk pružao. X je označen kao platforma koja dopušta i promovira toksični desničarski sadržaj zbog čega su liberali i ljevičari odlučili masovno migrirati prema mreži za koju do jučer gotovo nitko nije čuo.

Kako funkcionira Bluesky?

Bluesky sebe opisuje kao “društvenu mrežu kakva bi trebala biti”, iako vizualno nalikuje Twitteru ili Xu. Glavna razlika je u tome što je Bluesky decentraliziran. To znači da korisnici mogu pohraniti svoje podatke na poslužiteljima koji nisu pod kontrolom kompanije, što im omogućuje prijavu putem vlastitog računa. Većina korisnika ipak koristi zadani oblik korisničkog imena s nastavkom .bsky.social.

Oglas

Tko je vlasnik Blueskyja?

Sličnost s Twitterom/Xom nije slučajna. Bivši direktor Twittera, Jack Dorsey, stvorio je Bluesky. Dorsey je zamislio Bluesky kao decentraliziranu verziju Twittera koju ne kontrolira niti jedna osoba ili entitet. No, Dorsey je napustio Upravni odbor u svibnju 2024., a svoj profil je trajno obrisao u rujnu. Bluesky sada vodi Jay Graber u formi društvenog poduzetništva.

Kako Bluesky zarađuje?

Bluesky je na početku crpio sredstva od ulagača. S rastom broja korisnika, platforma mora pronaći način da pokrije troškove, javlja BBC. Iako je Twitter ostvarivao prihode većinom kroz oglase, Bluesky želi izbjeći taj model. Razmatra plaćene usluge poput prilagođenih domena u korisničkim imenima, što bi moglo poslužiti kao dodatna verifikacija. Budućnost Blueskyja ostaje neizvjesna, ali s kontinuiranim rastom, mogućnosti su neograničene.

Jesmo li i mi napravili Bluesky?

Naravno. Zapratite naš profil @mojevrijeme.bsky.social.

Oglas
.

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.