Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje (HZMO) u proteklih je nekoliko godina u više navrata zaprimio dojave građana o prevarantima koji zlorabe njihovo povjerenje predstavljajući se kao radnici HZMO-a, nudeći im pritom razne usluge koje nisu u nadležnosti HZMO-a, poput prodaje raznih proizvoda i usluga.
HZMO zato ističe da njegovi radnici obavljaju poslove koji se tiču ostvarivanja prava na obvezno mirovinsko osiguranje isključivo na lokacijama područnih službi/ureda i ispostava, a ne na kućnim adresama građana.
Uz to napominju da HZMO nikada nije provodio ankete telefonski ili izravno (dolaskom na kućne adrese) zbog prikupljanja ikakvih podataka o osiguranicima ili korisnicima usluga HZMO-a, niti nudio bilo kakvu prodaju.
Rješavanje o pravima iz mirovinskog osiguranja, o pravu na doplatak za djecu, o pravu na nacionalnu naknadu za starije osobe, pružanje stručne pomoći osiguranim osobama pri ostvarivanju prava, vođenje evidencije o osiguranicima i druge poslove HZMO obavlja u skladu sa zakonom, a svi osobni podatci osiguranika i korisnika su tajni, u skladu s odredbama Opće uredbe o zaštiti podataka (GDPR) i drugim pravnim aktima Zavoda.
“Građane koji se nađu u spomenutim ili sličnim situacijama pozivamo da pokušaj prijevare prijave nadležnim tijelima”, poručuju iz Mirovinskog.