Prati nas

Mozaik

Sakramenti i darovi

‘Kći nakon krizme može kupiti auto. Odakle ljudima toliki novac?’

Od dječjih rođendana do sakramenata, sve je naraslo izvan proporcija. Posebno je to vidljivo kod krizmi koje izgledaju poput malih svadbi pri čemu se od kumova očekuju raskošni darovi. Gdje je u svemu tomu vjera?

Objavljeno

|

Autor

Sakramenti su nekad slavili skromno, a danas postaju raskošna događanja s darovima u vrijednosti i do 500 eura. Na forumima se raspravlja o očekivanjima i pritisku troškova, dok svećenici pozivaju na povratak duhovnim vrijednostima. Jesmo li izgubili pravi smisao ovih obiteljskih proslava?
ilustracija: S. Bura/mj

Mnogi se sjećaju vremena kad su se krštenja, pričesti i krizme slavili kod kuće, s kumovima i užom rodbinom. Darovalo se nešto što će djetetu ostati za trajnu uspomenu, najčešće komad zlata. Međutim, danas se slavlje bilo kojeg svetog sakramenta pretvorilo u proslavu za koju u restoranu valja izdvojiti dvije, tri, pa i pet tisuća eura, a u kuvertu se kao dar stavlja i po 500 eura. Divno i krasno kad se ima, ali često se i nema, a daje se pod pritiskom očekivanja.

Baš se o tome ovih dana raspravlja na stranici Mamine tajne gdje je jedna žena postavila pitanje koliko bi, u novcu ili daru, bilo pristojno dati nećakinji za krizmu.

“Dat ćemo 500 eura”

Iako je u pitanju naglasila svjesnost da vremena “nisu sjajna”, prijedlozi koji su uslijedili mnoge su iznenadili. “Kći će u svibnju biti kuma kćeri našeg vjenčanog kuma, odnosno naših prijatelja. Nekome puno, nekome previše, ali suprug i ja smo odlučili da ćemo curi pokloniti 500 eura. Znam što su oni za tu prigodu darovali našoj djeci i uvijek se gledam odužiti. Naravno, nije sve u novcu već je istinski blagoslov imati prijatelje poput njih”, uslijedio je odgovor.

oglas

Ne možemo, dakle, dati manje nego što su oni dali nama, pa makar – nemali, može se zaključiti iz tog odgovora. Da su te cifre doista astronomske, potvrđuje i iduća sudionice rasprave. “Da sam ja kuma nekoj curici, kupila bih joj Pandorinu narukvicu s privjeskom, a sigurno taj dan želi nokte i make-up pa bih je odvela u neki salon da si sve to obavi. Kupila bih joj tortu i neku fora košaru s kozmetikom. I dala bih novce.”

“Nije mi jasno otkud ljudi izvlače te novce”

Vrhunac rasprave definitivno je postignut priznanjem žene koja piše: “Nisu neka sjajna vremena? Moje je dijete dobilo toliko novca da bismo za taj iznos mogli kupiti solidan auto. Stvarno mi nije jasno odakle ljudi izvlače te novce i što im je?!”

“Da te jeza prođe kad vidiš ove cifre od 200, pa i 500 eura. To je nekome pola plaće. U današnje vrijeme su sva ta crkvena događanja očito postala teški biznis; od krštenja do vjenčanja”, dopisala je jedna komentatorica.

Što darovati, a da ne bude razmetljivo?

“Puno je lakše darovati nešto materijalno nego pružiti primjer života, biti duhovna pratnja i jedna vrsta oslonca kroz život krizmaniku u čemu se stoji temeljni poziv kuma. Budući da se radi o jednoj duhovnoj stvarnost najprimjerenije je da budu darovi koji će upućivati na tu dimenziju”, kaže Renato Galić, župni vikar u Međugorju.

“Vjerujem kako većina mladih nema svoju osobnu Bibliju te bi jedan takav dar mogao biti lijepa uspomena za cijeli život te bi s takvim darom težište bilo na onoj duhovnoj dimenziji. Na primjer lančić s križem ili krunica, no važno je da ti darovi ne budu velike materijalne vrijednosti jer smo svjedoci da su darovi koje dobivaju krizmanici u zadnje vrijeme sve veće i veće vrijednosti, bilo da se radi o mobitelima ili o nekim novim tehnologijama”, dodaje za Radio Mir Međugorje.

“Takvi darovi zasigurno razvesele mlade kratkotrajno, no oni ne donose dugoročan plod”, kazao je fra Renato, naglašavajući kako nam svima; i svećenicima, i roditeljima, i kumovima, kao i krizmanicima; treba jedna vrsta zaokreta na tom području jer se pomalo gubi ona temeljna i glavna vrijednost sakramenta.

Zanima nas vaša priča

Želite li i vi, posve anonimno, podijeliti svoje iskustvo i viđenje ove teme s nama i našim čitateljima, možete to učiniti putem web obrasca Povjerljivo. Napišite svoju priču!

oglas
.

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP