Vijesti
Velika kupovina četvrtkom, bojkot petkom: Ima li to smisla?
Građani nezadovoljni rastućim cijenama planiraju bojkot kupovine u petak, 24. siječnja, uz poziv da ‘nitko ništa ne kupuje’. Može li takva akcija zaista biti udarac trgovačkim lancima ili će ostati tek jedna u moru poruka o obijesnom dizanju cijena
Na društvenim mrežama širi se viralna objava koja poziva građane na bojkot kupovine u trgovinama i trgovačkim lancima u petak, 24. siječnja. Time se, objašnjeno je, poziva na izražavanje nezadovoljstva zbog visokih cijena prehrambenih proizvoda.
Poruka, koja je u kratkom roku podijeljena desetke tisuća puta uz napomenu da “taj dan nitko ništa ne kupuje, ali stvarno ništa” i savjet da se za taj dan pripreme kao za nedjelju. U nešto široj objavi koja kola mrežama i aplikacijama za komuniciranje, građanima se savjetuje da veliku kupovinu obave dan ranije, dakle u četvrtak 23. siječnja.
Anonimni autor viralne objave ističe da akcija nema političku pozadinu i poziva na zajedništvo u borbi protiv visokih cijena. Cilj bojkota je, kako se navodi, uzrokovati gubitak trgovačkim lancima, dok građani, barem taj dan, ne bi imali financijski gubitak. “Da samo desetina ljudi ne kupuje 24. siječnja, napravljen je veliki gubitak za trgovačke lance, a vi taj dan nećete izgubiti apsolutno ništa”, stoji u objavi.
I udruga Europski centar izvrsnosti potrošača na stranici Facebooka Halo, inspektore poziva na bojkot. “Dosta je bilo mazanja očiju. Nije isto imati mirovinu od 380 eura, plaću od 700 eura, 900 eura kao radnik u građevinarstvu ili pak plaću od 4,5 tisuća eura i više, pa ‘osjetiti’ povećanje cijena hrane, kućnih potrepština i usluga. Nije isto doživjeti povećanje plaće za 7 posto na 700 eura i za 7 posto na 4.000 eura! Niti službenu inflaciju od ‘samo’ 3,4 posto, koja je najviša u Europi!” stoji u objavi.
Iako mnogi podržavaju ideju i dijele je uz komentare poput “Vrijeme je da nešto poduzmemo!”, pojavile su se i kritike. Neki korisnici ističu paradoks: ako građani obave “veliku kupovinu” u četvrtak kako bi izbjegli petak, učinak bojkota na prodajne rezultate trgovina mogao bi biti zanemariv. “Što postižemo ako kupimo sve što nam treba dan prije? Trgovine će i dalje ostvariti promet, samo dan ranije,” navodi komentator dodajući da bi učinkovitija akcija bila sustavno smanjenje kupovine kroz dulje razdoblje.
A vi? Što mislite o ovoj akciji, hoćete li joj se pridružiti? Napišite nam svoje viđenje ove teme.
Zanima nas vaša priča
Želite li i vi, posve anonimno, podijeliti svoje iskustvo i viđenje ove teme s nama i našim čitateljima, možete to učiniti putem web obrasca Povjerljivo. Napišite svoju priču!