Bojkotiranje trgovina i trgovačkih lanaca ovoga petka neće, čini se, ostati samo na dijeljenju objava na društvenim mrežama. Sve neformalne ankete koje su objavili mediji potvrđuju da građani, čak i kad misle da se bojkotom neće puno postići, namjeravaju podržati akciju.
I naši čitatelji najavljuju da će se suzdržati od kupovanja kako bi trgovcima odaslali poruku da ne prihvaćaju neopravdano napuhavanje cijena. “Pridružit ću se, ali od toga ništa. Oni nisu na gubitku jer što ljudi ne kupe taj dan, kupit će prije ili poslije”, piše Ruža. Slično misli i Dubravka koja ističe da bojkot neće polučiti rezultat jer će “velika kupovina biti dan prije, a možda i dan poslije”.
Drugi naši čitatelji vjeruju da bi bojkot uspio kada bi duže trajao ili kada bi imao razrađeniju taktiku. “Što se mene tiče, neka bojkot traje dva, tri dana jer svi imamo neke rezerve kod kuće,“ predlaže Merima, dok Mate dodaje: “Puno bolje je da se ne kupuje u nekom dužem periodu u određenoj trgovini. Na primjer, u Kauflandu. To bi bilo učinkovitije.”
Na tom je tragu i udruga Europski centar za izvrsnost potrošača koja vodi popularnu stranicu “Halo inspektore” na Facebooku. Uspije li akcija u petak, najavljuju i sljedeći korak; blokadu jednog po jednog trgovačkog lanca.
“U planu nam je bojkot u trajanju od deset do petnaest dana. To znači da ćemo u tom razdoblju tražiti od potrošača da ne idu u taj trgovački lanac. Što će se dogoditi, kako će se to realizirati, to ćemo dogovarati u hodu”, kazao je za RTL Josip Kelemen iz spomenute udruge.
Koji će trgovački lanac biti prvi, odlučit će, kažu najkasnije u nedjelju. U isto vrijeme neki trgovci na bojkot odgovaraju akcijama. “Ako idete na radno mjesto, u povratku nemojte ići u trgovačke centre, nemojte ići u trgovine, ne kupujte gorivo, ne kupujte ništa”, poručuje Kelemen.
I naši čitatelji slažu se s ovim porukama. “Ništa ne kupovati taj dan, niti dan prije, niti nadoknaditi dan poslije. Sigurno vas 90 posto ima zalihe koje možete koristiti taj dan”, savjetuje Zdravka. Neki pak izražavaju pesimizam, uvjereni da će svejedno biti onih koji će sabotirati akciju. “Taj bojkot će pokvariti oni što kupuju pire krumpir u vrećici, polugotova jela, oni koji jedino Colom znaju utažiti žeđ”, zaključuje Agata uvjerena u lijenosti i nesavjesnost hrvatskih potrošača.