Prije otpisivanja starih dugova za javne usluge, neke tvrtke pokušavaju naplatiti barem dio neplaćenih računa. Stoga se može dogoditi da dobijete opomenu za neplaćeni račun koji je izdan prije nekoliko godina. Tu se nađu i oni koji su plaćeni na vrijeme, ali se dogodila pogreška u evidenciji. U takvim situacijama važno je imati dokaz o plaćanju, piše HRT.
Kako biste izbjegli moguće komplikacije i dodatne troškove, potrebno je čuvati potvrde o plaćanju računa jer jedino na taj način možete dokazati da je sve plaćeno. Odvjetnica Nataša Owens u HTV-ovoj emisiji “Potrošački kod” građanima je poručila da račune čuvaju ne samo deset godina, već dokle god je moguće.
“Zato što ovisi kad ćete dobiti rješenje o ovrsi, kada govorimo o režijama, i kada ćete morati dokazati da ste platili račun”, dodala je. Owens je rekla i da osobno printa potvrde o plaćanju i drži u registratoru.
Od kad do kad se računa zastara?
Pojasnila je i da je zastara za režije najčešće godinu dana, za neke stvari tri godine, a opći zastarni rok je pet godina. Napomenula je da se zastara računa od dana nakon dospijeća računa do datuma pokretanja ovrhe.
Predsjednica Društva Potrošačica Ana Smoljak rekla je da potrošači, ako nisu sigurni mogu li se pozvati na zastaru, uvijek mogu kontaktirati pravnika i vidjeti što se može učiniti.
Kada se prekida zastara
Kad nastupi zastara, ne prestaje automatski potraživanje vjerovnika, ni obveza dužnika, nego vjerovnik samo gubi pravo da zastarjeli dug ostvaruje prisilnim putem. Rokovi zastare prekidaju se ako vjerovnik podnese tužbu ili pokrene ovrhu pred sudom.
Zastara se prekida i kada dužnik prizna dug, bilo izravnim priznanjem vjerovniku, bilo plaćanjem dijela ili cjelokupnog duga. U Hrvatskoj udruzi za zaštitu potrošača pozivaju građane da, ako postoji osnova, ulažu prigovor o zastari.