Bilo da s veseljem odlazite u trgovinu ili to smatrate nužnim zlom, jedno je sigurno: posjet trgovini često uključuje kretanje kroz gužvu i među kupcima koji ne haju za pravila lijepog ponašanja. Iako ne postoji službeni priručnik za uljuđeno ponašanje u trgovini, osnovna pristojnost trebala bi biti podrazumijevana. Istražili smo što najviše iritira kupce i donosimo savjete kako možete izbjeći najčešće neugodne situacije.
Djeca koja slobodno trče po dućanu
Za neke obitelji odlazak u trgovinu je zajednički ritual, ali puštanje djece da trče i igraju se skrivača među policama može uzrokovati kaos. Djecu držite blizu sebe i objasnite im zašto je važno poštivati prostor drugih kupaca koji također žele obaviti kupovinu u miru.
Blokiranje prolaza kolicima
Ostavljanje kolica usred prolaza ili uz police stvara “zastoj” koji frustrira druge kupce. Parkirajte kolica uz rub prolaza, kao da parkirate automobil uz rub ceste.
tekst se nastavlja ispod oglasa
Zastajkivanje usred prolaza
Ako se zagledate u proizvode i dugo stojite na sredini prolaza, drugi kupci teže prolaze. Pomaknite se u stranu, a razmislite i o popisu za stvari kupovinu kako biste brže i lakše obavili posao. Prolaz između polica nije mjesto za duge razgovore s prijateljima i susjedima koje ste upravo sreli.
Stavljanje djece i pasa u kolica za kupovinu
Kolica su namijenjena za namirnice, a ne za djecu i kućne ljubimce. Djeca i psi u kolicima nisu samo neprikladni, već i potencijalno nehigijenski. Djecu nosite u naručju ili ih vodite za ruku. Ako trgovina ima posebna kolica za djecu ili kolica s ugrađenom sjedalicom za djecu, koristite ih. Kućne ljubimce ostavite doma kad idete u kupovinu namirnica. Poštujte pravila trgovine i ostale kupce.
Degustriranje proizvoda s polica
Uzimanje grožđa ili otvaranje pakiranja malina kao da je trgovina besplatni buffet nije prikladno ni higijenski. Izbjegnite iskušenje da grickate prije plaćanja. Pojedite nešto prije dolaska u trgovinu.
Previše parfema
Iako miris može biti divan izraz osobnosti, previše parfema može biti neugodno za druge ili izazvati alergije kod drugih. Decentno korištenje parfema bit će sasvim dovoljno.
Ostavljanje kvarljivih namirnica na pogrešnim mjestima
Ako se predomislite u vezi s kupovinom kvarljivih namirnica, poput mesa ili mlijeka i ostavite ih na pogrešnim mjestima, mogu se pokvariti. Nitko ne želi doma donijeti pokvareni proizvod iz dućana. Ako nemate vremena vratiti proizvod, obavijestite trgovca kako bi ga mogao vratiti na pripadajuće mjesto.
Razgovaranje na zvučnik mobitela
Nitko ne mora čuti vaš razgovor s prijateljem, ljubavnikom ili poslovnim partnerom. Pričekajte s pozivom ili ga obavite na mirnijem mjestu.
Guranje na brzu blagajnu s punim kolicima
Unatoč tome što piše da je blagajna za deset ili manje artikala, neki ignoriraju to pravilo i zauzimaju red s kolicima punim namirnica. Ako ste u žurbi, pokušajte planirati dolazak izvan “špice” ili koristite samoposlužne blagajne.
Obična nepristojnost
Jednostavno “hvala” ili “oprostite” može puno značiti. Mali izrazi zahvalnosti i isprike mogu vam donijeti osmijeh ili čak prijateljsku riječ. Možda se nećete uvijek složiti s postupcima drugih kupaca, ali prakticiranje osnovne pristojnosti čini svakodnevnu kupovinu ugodnijom.
tekst se nastavlja ispod oglasa