“Zamislite kako biste se osjećali da s punim povjerenjem kod domaćeg online trgovca kupite, primjerice, čizme. I onda ih dobijete s izbrisanom veličinom i još k tome čizme su u različitim bojama.”
Naime, to se dogodilo kupcu iz Slavonskog Broda koji je te čizme gležnjače uredno platio i naručio putem hrvatske internetske trgovine, objavio je Europski centar izvrsnosti potrošača na svojoj stranici Facebooka “Halo inspektore” uz fotografiju čizmi; jedna plava, druga crna. Oznaka veličine s đona je – izrezana.
“Kada sam otvorio paket, nisam mogao vjerovati svojim očima: čizme su bile u različitim bojama, bez ijedne oznake za veličinu. Ni na kutiji veličine nije bilo, a na čizmama su je, kako se i vidi, izbrisali. Bio sam u šoku. Kada sam ih konačno, nakon šest dana zvanja, dobio na telefon i prigovorio im na poslano, rekli su da ih vratim o svom trošku”, kazao je kupac koji je već platio pet eura za dostavu.
Kako je objavio Centar, prodavatelj je jednostavno društvo s ograničenom odgovornošću iz Rovišća koje robu oglašava i prodaje isključivo putem Messengera, Facebooka i internetske trgovine. Prodavatelj ne objavljuje nužne podatke o sebi, a na pokušaj prigovora o nedostatku iskazane veličine obuće na ambalaži odgovara da su veličine zapravo istaknute na velikim pakiranjima u kojima im se dostavlja roba iz inozemstva. Ili jednostavno ne odgovara na pokušaje reklamiranja, piše Centar uz napomenu da je cijeli slučaj počeo istraživati i Državni inspektorat.
“Nažalost, takvi primjeri ruše ugled poštenim online trgovcima. Ali i povjerenje onih koji u takav vid trgovine vjeruju. I aktivno koriste. Jer, čak 75 posto stanovnika u EU u prošloj je godini kupilo ili naručilo robu ili usluge putem interneta. To je porast od 22 posto u odnosu na desetljeće prije. U prošloj je godini, čak 70 posto anketiranih građana EU putem interneta najčešće kupovalo odjeću ili obuću”, navode iz Centra.