Prati nas

Vijesti

Jadran i brojke

‘Vjerovati medijima ili svojim očima?’ Špika analizira ‘propast turističke sezone’

Kaže da nikada većih gužvi na autocestama nije bilo nego ove godine, neovisno o danu u tjednu ili dobu dana, a da su trgovački centri puni stranaca.

Objavljeno

|

e li hrvatski turizam doista u opasnosti ili su medijske tvrdnje iskrivljene? Milivoj Špika iz BUZ-a analizira i otkriva da stvarnost možda nije tako crna. Otkrijte pravo stanje ove turističke sezone kroz oči stanovnika juga Hrvatske.
foto: Christian Joosten/Pixabay

Je li turizam doista u opasnosti ili se događa nešto što mediji nisu registrirali. Prvak BUZ-a Milivoj Špika objavio je zapažanja iz kojih se može zaključiti da je medijska slika ovogodišnje turističke sezone – iskrivljena.

“Nema medija koji ovih dana, ali i već izvjesno vrijeme, svojim bombastičnim naslovima ne vrišti kako nam turizam podbacuje, kako imamo stotine tisuća gostiju manje, kako nam turizam zbog visokih cijena za neodgovarajuću uslugu doslovno propada, jednom riječju, kako nam u turizmu sve ide u MP3”, analizira Špika na stranicama BUZ-a.

“S druge strane, mi koji stalno živimo na jugu, ili barem dobar dio godine, ne možemo se načuditi tim opservacijama. Ne mogu tvrditi za druga mjesta na Jadranskoj obali, za koja vjerujem da su slična poput jaja jajetu, ali kada je riječ o navodnom manjem broju turista, primjerice u Trogiru, mogu samo reći da nikada nije bila veća gužva, posebno na prometnicama i u trgovačkim centrima poput Lidla ili Kauflanda, gdje je doslovno stanac na stancu”, dodaje.

Oglas

Razloge pisanja o navodnom turističkom podbačaju Špika pak vidi u košaricama turista koji sreće u tim trgovačkim centrima. “Postaje jasno zašto se statistika koju nam iz nekog razloga guraju pod nos, zajedno s po meni potpuno pogrešnim zaključcima o manjku gostiju, razlikuje od onoga što vidimo svojim očima.”

“Ljudi, odnosno stranci, u trgovačkim centrima masovno obavljaju potpuno istu kupovinu kao i svaka naša domaća obitelj koja redovito vrši nabavku svih kućnih potrepština, prvenstveno hrane i pića, ali i drugih potrepština”, piše prvak Bloka umirovljenici zajedno.

“Ako bi sada netko postavio pitanje zašto se to događa i kakve veze to ima s poslovanjem nekih dijelova turističke branše, posebno restorana, onda je odgovor veoma jednostavan. Enormnim povećanjem apartmanskih kapaciteta u kućnoj radinosti enormno se povećao i broj korisnika istih, koji onda koriste sve pogodnosti koje boravak u apartmanu nudi, između ostalog i za pripremanje hrane.”

“Ako tome dodamo i da su kroz proteklih nekoliko godina, ili od ulaska Hrvatske u EU, nekoliko tisuća, pa do nekoliko desetaka tisuća nekretnina, odnosno kuća i stanova, posebno na obali i otocima, kupili stranci, onda je i u toj činjenici dobar dio ‘manjka’ gostiju koji spominju mediji i Vlada. a zapravo bih rekao da je pravo stanje potpuno suprotno”, analizira Špika.

Dodaje i da nikada većih gužvi na autocestama nije bilo nego ove godine, neovisno o danu u tjednu ili dobu dana. “Ne treba se čuditi kada na kraju turističke sezone izađe podatak o rekordnoj naplati cestarina, a posebno o rastu prihoda trgovačkih centara, odnosno maloprodaje općenito.”

“OK, reći će netko, ali zašto onda Vlada i neki mediji toliko cendraju u vezi s turizmom? Mediji to rade radi više klikova i čitanosti, ali i Vlada ima više svojih razloga. No, nekako mi se čini da će se fake news uskoro nekome dobro obiti o glavu”, zaključuje Milivoj Špika.

Oglas
.

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.