Ne stišavaju se reakcije na seriju članaka o sretnim umirovljenicima koji si, zahvaljujući odlukama Vlade, mogu priuštiti i odlazak na more, a čiju je objavu naručio i platio Hrvatski zavod za umirovljenje. Posao je obavila HANZA media za 17.900 kuna (bez PDV-a).
“U mirovini sam od 1988., a naknada je dugo bila mala. Godinama se nije ništa mijenjalo i drago mi je da se sad napokon misli na nas.“, kaže hrvatska umirovljenica Marija (86) u jednom od naručenih priloga. Nasmiješena s fotografije poručuje i da “dva puta godišnje uspije otići na more”.
Tako se kampanja koje je trebala poslužiti za informiranje umirovljenika o novim pravima, pretvorila u predizbornu kampanju, a dio umirovljenika ove je poruke shvatio kao izrugivanje njihovom padu ispod linije siromaštva. Zbog toga je politička platforma Umirovljenici zajedno zatražila smjenu šefa Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje (HZMO). Kažu, kampanja je sramotna, a život umirovljenika se prikazuje lagodnim, što je suprotnost istini.
“Da je HZMO umjesto rasipanja novca na “Potemkinova sela“ o blagostanju prosječnog umirovljenika izabrao 64 umirovljenika sa prosječnom mirovinom i svakom od njih udijelio po tisuću eura, onda bi možda i bilo njih 64 koji bi mogli kazati da su mogli otići dva puta na more. Ovako namjerno i bezobrazno iskrivljavati sliku općeg ili prosječnog stanja umirovljenika od kojih je gotovo dvije trećine, ili cca 700 tisuća od 1,2 milijuna, sa mirovinom ispod linije siromaštva, je nešto čega se ne bi dosjetili ni u Sjevernoj Koreji”, navodi u otvorenom pismu ova politička platforma koja okuplja tri umirovljeničke stranke.
Tko su ti s visokim mirovinama?
“Naravno da u Hrvatskoj ima umirovljenika koji imaju visoke mirovine dostatne da mogu na more i pet puta godišnje ili kada god to požele. No na jednog takvog, uglavnom umirovljenog po posebnim propisima saborskog zastupnika, ministara, državnog tajnika, ustavnog sudca, akademika itd., je tisuće umirovljenika koji doslovno ni za kruh nemaju, naravno, ni za lijekove”, stoji u priopćenju.
“Pitaju li se autori Potemkinova sela kako na njihov uradak gleda 700 tisuća umirovljenika koji sa svojim mirovinama jedva preživljavaju, koji si na more ne mogu priuštiti ni jedan jedini dan u godini? Za razliku od kreatora pamfleta onih 700 tisuća i te kako dobro zna i osjeća stvarnost tako da ih ovaj pokušaj uvjeravanja kako im je zapravo dobro može samo dodatno razljutiti. I onda se neki ‘mudraci’ pitaju zašto umirovljenici masovno podržavaju prosvjed protiv siromaštva najavljen za 1. listopada na sam Međunarodni dan starijih osoba. E pa dobiti će odgovor!” poručuju Umirovljenici zajedno.