U prvom mjesecu ove godine dvostruko više pacijenata, u odnosu na prethodni tromjesečni prosjek, požalilo se Hrvatskom zavodu za zdravstveno osiguranje (HZZO) da ne mogu doći do svojih liječnika.
Naime, Ministarstvo zdravstva i HZZO zaprimalo je sve učestalije prigovore pacijenata da ne mogu doći do svojih obiteljskih liječnika; bilo osobno, mailom ili telefonom. Pa je HZZO uspostavio novu e-mail adresu [email protected] na koju osigurane osobe mogu poslati svoj prigovor.
Na taj je način primljeno 2.697 mailova s pritužbama pacijenata kojima njihovi obiteljski liječnici ne odgovaraju na telefonski poziv, a u 928 slučajeva ocijenjena je osnovanost pritužbe na “otežanu dostupnost odnosno nemogućnost uspostavljanja pravovremenog kontakta s ordinacijama obiteljske zaštite”.
Ako se na pojedinog liječnika ponove žalbe te u slučaju sumnje u težu povredu ugovornih obveza, HZZO na teren šalje kontrolu. Do sada ih je provedeno 29, a izrečeno je 11 ugovornih mjera. Izrečeno je osam pisanih opomena, jedna pisana opomena i novčana kazna od 1.000 kuna, jedna pisana opomenu uz umanjenje 10 posto mjesečnog iznosa ordinaciji, te jedna opomena pred raskid ugovora uz novčanu kaznu od 3.000 kuna.
Podsjetimo, u prigovoru je potrebno navesti osobne podatke (ime i prezime, OIB i telefon za kontakt), te ime i prezime izabranog doktora na kojeg se osigurana osoba žali. Bez navedenih podataka, HZZO nije u mogućnosti postupiti, odnosno stupiti u kontakt s doktorom primarne zdravstvene zaštite i pomoći u žurnom rješavanju problema koji osigurana osoba ima.