Još na samom početku pandemije, dvije su skupine stanovništva izdvojene kao kritične – stariji ljudi i mala djeca. Razlozi za njihovo apostrofiranje, različite su prirode. I dok eventualna zaraza predstavlja velik pa i životni rizik za građane treće životne dobi, oni najmlađi mogu biti opasni jer često bolest COVID-19 prebole bez ikakvih simptoma, a pritom mogu zaraziti svoje bližnje.
Roditeljima ulaz zabranjen
Stoga je vrlo brzo roditeljima zabranjen ulazak u vrtiće, dok se komunikacija s odgajateljima doista svela na najosnovniju razmjenu informacija. I ovdje je rješenje ponudila digitalizacija. Omogućila je roditeljima da redovito, jednostavno i sigurno svakodnevno dobivaju uvid u ono što njihova djeca rade u vrtiću. Ponekad i u realnom vremenu.
Naime, platforma Okitoki koju su osmislili Tatjana Novak i Davor Sabljić, koji su i sami roditelji, komunikaciju u vrtiću, ali i mnoge druge dnevne aktivnosti i zadatke podigla je na sasvim novu razinu. Tako je putem ove aplikacije moguće dijeliti sadržaje – fotografije, servisne informacije, dokumente, dječje radove, ali i kratke video filmove koji roditeljima najbolje prenose događaje iz vrtića
tekst se nastavlja ispod oglasa
Manje administracije, više igre
Osim roditelja, koristi od ove platforme imaju i odgojitelji jer Okitoki pojednostavljuje administraciju, smanjuje papirologiju te tako oslobađa dragocjeno vrijeme za rad s djecom. Na taj se način povećava i zadovoljstvo vrtićkih djelatnika, ali i roditelja te, naravno, djece kao ključnih korisnika vrtića.
Okitoki se već više od godinu dana koristi u Hrvatskoj i inozemstvu, a osim korisnika iz Hrvatske, ima i one iz Srbije, Njemačke, Austrije, Irske, Švicarske i drugih zemalja. Za sada je riječ uglavnom o vrtićima, no sve veći interes za nju pokazuju i razni programi koji se održavaju nakon škole, u vidu slobodnih aktivnost, rekla nam je Tatjana Novak iz Okitokija.
Osmišljavanje i razvoj Okitokija započelo je u vrijeme kada nitko od nas nije mogao zamisliti koliko će nam pandemija preokrenuti život. No pojava korone, i sve promjene koje ona donosi, svakako je uvelike utjecala na razvoj funkcionalnosti i na dinamiku korištenja aplikacije. Naime, prvi vrtić je počeo koristiti Okitoki tijekom prvog lockdowna, u proljeće 2020., i to za komunikaciju i razmjenu aktivnosti s roditeljima i djecom kod kuće. Kontinuirano dodajemo mogućnosti koje su važnije u vrijeme pandemije, nego što bi to bile inače. Recentni primjer je pružanje informacije o tome tko je od roditelja vidio određenu važnu obavijest.
Bliskost kao rezultat kvalitetne komunikacije
No, može li aplikacija Okitoki pomoći u očuvanju bliskosti – naravno, ne one fizičke, ali u očuvanju lijepih odnosa i privrženosti, kako djece, tako i roditelja s odgajateljima?
“Vjerujemo da svi uključeni u odgoj djeteta trebaju biti vođeni odgovornošću i željom da djetetu osiguraju mrežu koja će ga podržati u njegovom razvoju. Ta mreža ne može biti čvrsta ako nema otvorenog odnosa, međusobnog poštovanja i kontinuirane kvalitetne komunikacije. Okitoki želi i može biti pomagač u očuvanju bliskosti, u stvaranju toplih odnosa u djetetovom okruženju. Svi znamo da se djeci ništa ne može sakriti i da bolje od ikoga osjećaju jesu li odnosi iskreni – oni iz toga uče i stvaraju svoje buduće odnose. No, zagrljaj je svakako uvijek nužan i ništa ga ne može zamijeniti”, kaže Tatjana Novak.
Koristan u samoizolaciji
Dodala je kako je, kao i kod svake druge novosti, i za Okitoki potrebno određeno vrijeme i navika korištenja.
“S obzirom da je aplikacija razvijena sukladno svim vodećim i priznatim smjernicama za društvene mreže, nakon najviše nekoliko tjedana, korištenje postaje lako i zabavno. Tijekom (samo)izolacija razmjenjuju se ideje za aktivnosti koje roditelji mogu raditi s djecom kod kuće, organiziraju online druženja, šalju razni materijali, pjesmice, fotografije i video zapisi. Djeci su možda najmilije audio priče koje snimaju odgajateljice, a oni ih slušaju prije spavanja te na taj način ostaju povezani i kada nisu zajedno. Osim navedenog, od velike vrijednosti su i razne praktične informacije koje se često ‘izgube po putu’, pogotovo zbog nemogućnosti ulaska u vrtić”, navodi “mama” Okitokija, Tatjana Novak.
Zaključila je kako je vrtićima, odgojiteljima i roditeljima najveći benefit to što se upoznaju s čitavim procesom kroz koji djeca prolaze u vrtićima. “Okitoki daje uvid u život u vrtiću, a korona kriza samo nas je potaknula da shvatimo koliko je to i inače važno”, naglasila je naša sugovornica.
Inače, Okitoki ima već više od 1.700 zadovoljnih korisnika koji koriste njegove mogućnosti za koje mjesečnu pretplatnu plaća vrtić, tako da su one za roditelje sasvim besplatne.
Ovaj prilog je objavljen u sklopu projekta poticanja novinarske izvrsnosti Agencije za elektroničke medije.
tekst se nastavlja ispod oglasa