Prati nas

Zdravlje

Treća doza

Hrvatsko istraživanje pokazalo je koliko traje imunitet nakon cijepljenja drugom dozom

Za neke druge bolesti imamo redovno cijepljenje, za gripu kao i za ovo, izgleda da imunost neće bit doživotna, nego ćemo se morati docjepljivati dok ne stavimo pod kontrolu epidemiju, navodi epidemiolog Branko Kolarić.

Objavljeno

|

Branko Kolarić (foto: privatni album)

Epidemiolog i član Znanstvenog savjeta Vlade RH Branko Kolarić objavio je preliminarne rezultate istraživanja razine antitijela u starijoj populaciji – šest mjeseci nakon druge doze cjepiva protiv koronavirusa.

Istraživanje je provedeno na 120 korisnika jednog doma za starije osobe. “Rezultate još prikupljamo, ali neki prvi preliminarni rezultati su da otprilike da ih 30 posto više nema zaštitu, 20 posto ima nizak titar antitijela, a 50 posto ih ima solidnu zaštitu”, kazao je Kolarić za RTL.

Rezultati se, naglašava, ne mogu preslikati na opću populaciju. “Ne, ovo su rezultati istraživanja provedenog na osobama koje su u dubokoj starosti. Njihov prosjek godina je 82 godine. Rezultati za mlađe dobne skupine pokazuju da imunitet tamo sigurno nešto duže traje.”

Oglas

Na pitanje o smislu stalnog docjepljivanja, epidemiolog odgovara: “Ima smisla, to nam je rješenje za izlazak iz ove krize. Bilo bi dobro da je svjetska populacija više cijepljena. U svijetu je potrošeno 5 milijardi  doza cjepiva, cijepljeno je dvije milijarde ljudi. To je 27 posto stanovnika. Za neke druge bolesti imamo redovno cijepljenje, za gripu kao i za ovo, izgleda da imunost neće bit doživotna, nego ćemo se morati docjepljivati dok ne stavimo pod kontrolu epidemiju.”

Oglas
.

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.