Umjetnički paviljon u Zagrebu nastavlja s novim pedagoškim programom za djecu od prvog do petog razreda osnovne škole. Riječ je o edukativno-zabavnom razgledavanju izložbe roditelja s djecom, odnosno djedova i baka s unucima.
Program će se provoditi prema ljetnoj shemi, od utorka do subote u 12 sati, a svi koji se odazovu moći će uživati na izložbi istarskog umjetnika Bojana Šumonje, uz interaktivno i zanimljivo vodstvo stručne osobe. Cijene ulaznica i popuste potražite ovdje.
O izložbi
Premda naziv Omnibus nije udomaćen u kontekstu likovne umjetnosti, već se najčešće pojavljuje u svijetu filma, ovoga puta on je višestruko opravdavan te istinski opisuje i sažima cjelinu novih slika pulskog umjetnika Bojana Šumonje, predstavljenih na ovoj njegovoj samostalnoj izložbi u Umjetničkom paviljonu.
Šumonjine slike imaju više istinskih poveznica s filmom, a čak je jednu od njih uradio (kako to u filmskim omnibusima često biva) u suradnji s kolegom, slikarom iz Slovenije, Markom Jakšeom. Prva veza Šumonjinih slika s filmom sama je struktura naracije njegovih kompozicija koja svoje porijeklo, kao i mnogi današnji filmovi, nalazi u stripovskom jeziku. Druga poredba je citatna uporaba likova iz crtanih filmova (Bugs Bunny, Donald Duck, Teddy Bear,); filmskih glumaca (Buston Keaton); filmskih naslova (Konjuh planinom, Duboko plavetnilo) ili filmskih kadrova (Bitka na Neretvi).
Međutim, naziv Omnibus ima još jedno opravdanje, a to je, kako upozorava i pomalo ilustrira podnaslov izložbe (Skupna izložba jednog autora), autorova odluka da na ovom predstavljanju, uz nove radove, predstavi određenu reciklažu, bolje rečeno novu interpretaciju, nekih svojih ranijih tematski zaokruženih ciklusa.
Vremenski odmak učinio je svoje, te Bojan, ne bez izvjesne autoironije, reinterpretira svoje ranije slike koje su ga odredile kao jednog od najznačajnijih suvremenih hrvatskih slikara, unosivši u poznate tematske obrasce profinjeni sarkazam kojim se referira na današnju socijalnu i političku stvarnost (što akcentira karikaturalnim elementima), a njenu ozbiljnost i alarmantnost ilustrira apokaliptičkim vizijama budućnosti koja će, ako se nešto značajno ne promjeni, vrlo brzo uslijediti. (Mladen Lučić, Iz teksta za katalog izložbe)