Primili smo zahtjev Ustavnoga suda u kojem je zatraženo od Ministarstva očitovanje o informativnoj kampanji cjelovite mirovinske reforme, stoji u priopćenju za javnost Ministarstva rada i mirovinskog sustava. U nastavku prenosimo priopćenje u cijelosti:
Na zahtjev Ustavnog suda očitovat ćemo se unutar 24 sata i stavljamo se na raspolaganje Ustavnom sudu za eventualna dodatna pitanja. U izjavi predsjednika Ustavnog suda, gospodina Miroslava Šeparovića, koju su prenijeli mediji, predsjednik Ustavnoga suda je izjavio da je akcija sindikata legitimna, ali je legitimno i da Vlada svojim aktivnostima objašnjava do čega bi sindikalna aktivnost dovela.
U istoj izjavi predsjednik Ustavnoga suda dodao je da je prema kodeksu dobre prakse Venecijanske komisije, koja daje preporuke i savjete koji nisu obvezni, ali one djeluju snagom svog autoriteta, razvidno da Vlada ima pravo informirati građane i emitirati spotove plaćene javnim novcem. To je zbog toga, dodao je predsjednik Ustavnog suda, “što u načelu Vlada i nema druge izvore sredstava nego proračunska”. Izjavio je i da je legitimno da Vlada emitira spotove plaćene javnim novcem u ovoj situaciji kada se još prikupljaju potpisi, kada još nije jasno hoće li će se potpisi skupiti, kada se ne zna hoće li biti referenduma te je li pitanje u skladu s Ustavom.
“S druge strane radi se o političkoj utakmici, izbori su u tijeku gdje je normalno da politički akteri pokušavaju poentirati na tome i to je legitimno. To Ustavni sud uvažava”, izjavio je predsjednik Ustavnog suda. U svojim ranijim medijskim nastupima na isto je ukazivao i ministar Marko Pavić.
U jučerašnjoj izjavi za medije ministar Pavić je naglasio da je referendum demokratsko pravo i da ga mi kao Vlada podupiremo. Ministar je naglasio da je informativna kampanja o cjelovitoj mirovinskoj reformi kontinuirana i provodi se od listopada 2018. godine s ciljem informiranja naših sugrađana o cjelovitoj mirovinskoj reformi.
Informativna kampanja o cjelovitoj mirovinskoj reformi u potpunosti je transparentna. Kreativni sadržaj osmislio je tim Ministarstva rada i mirovinskoga sustava i nismo koristili vanjske agencije, a ilustracije i animaciju triju TV spotova napravio je hrvatski animator Misch. Zakup prostora u medijima napravljen je po uobičajenim uvjetima. Za prethodnu fazu kampanje sindikatima i ostaloj zainteresiranoj javnosti poslali smo svu dokumentaciju i račune te ćemo isto napraviti i nakon ove faze kampanje. To je transparentan način na koji Vlada informira svoje građane o mirovinskoj reformi.
Još jednom ističemo da je referendum demokratsko pravo, ali Vlada je dužna kontinuirano informirati svoje građane o reformama koje provodi i što one donose. U trenutku dok se ne zna hoće li biti referenduma, legitimno je da Vlada informira građane o tome do čega bi dovela ova sindikalna inicijativa.