Mozaik

Umjetnik noćne more pretvara u fotografije

Vaše vas noćne more mogu progoniti i mučiti, a najgore stvari mogu se skrivati unutar najdivnijih osoba. Voda je jako važan element u mojem radu kao i u mojim snovima. Biti ispod vode znači spavati, a biti iznad vode znači biti budan. To izražava i osjećaj koji čovjek ima kad je u paralizi sna, odnosno na pola puta između sna i jave.

Objavljeno

|

Događa li vam se da sanjate san tako stvaran i živ da vam je i samima nakon buđenja teško povjerovati da ste sve samo sanjali. Radi li se o teškom i mračnom snu, noćnoj mori, on bi vas mogao nastaviti proganjati i dugo nakon buđenja.

No koliko god vam se san činio stvarnim, često ga je teško prepričati drugima. No jednom je umjetniku to uspjelo i to na doista dojmljiv način. Naime, umjetnik Nicolas Bruno svoje noćne more pretvara u – fotografije.

“Vaše vas noćne more mogu progoniti i mučiti, a najgore stvari mogu se skrivati unutar najdivnijih osoba”, kaže ovaj umjetnik koji pati od tzv. “paralize sna” od svoje sedme godine. Radi se o situaciji kad se osoba osjeća kao da je budna, no ne može se pomaknuti jer, zapravo, spava. Ponekad ljudi u takvom stanju čuju sve što se oko njih, na javi, doista događa, no svejedno ne mogu reagirati.

Nisu poznati razlozi zašto se to događa, ali pretpostavlja se da ima veze sa stresom, kroničnim umorom ili uzimanjem nekih lijekova za spavanje ii droga. Nicolas Bruno godinama je patio je od paralize sna, a kad je napunio 15 godina, to mu se počelo događati svake noći. Kako bi si pomogao, počeo je voditi svojevrsni dnevnik snova što mu je pomoglo da svoje snove pretvori u simbole i dekodira im značenje te ih poslije rekreira kao fotografiju.

“Voda je jako važan element u mojem radu kao i u mojim snovima”, kaže Nicolas. “Biti ispod vode znači spavati, a biti iznad vode znači biti budan. To izražava i osjećaj koji čovjek ima kad je u paralizi sna, odnosno na pola puta između sna i jave.”

Kako bi napravio fotografije, Nicolas je kameru držao na stalku i slikao s tzv. intervalnim timerom zbog čega se na istoj fotografiji mogao pojaviti više puta ili na scenu postaviti neke druge rekvizite. Te različite slike potom je spojio u jednu i dobio doista nevjerojatan rezultat.

Exit mobile version