U tri godine uoči Dana zaljubljenih ukupna potrošnja u restoranima povećala za 34 posto, u hotelima za 48 posto. Uz to dosta se troši i na prijevoz koji čini 19 posto ukupne potrošnje u tom razdoblju, izvijestio je Mastercard.
Potrošnja
hrvatskih građana na kupnju poklona uoči i za vrijeme Valentinova povećala se
od 2016. do 2018. za 55 posto, dok je istodobno potrošnja za kupnju cvijeća
porasla 72 posto, a nakita za čak 76 posto, rezultati su redovitog godišnjeg
istraživanja Mastercard Love Index.
Nadalje, sve
su popularniji i nematerijalni pokloni u obliku iskustava, kao što su
primjerice večera u restoranu ili odmor u hotelu. Tako se u tri godine uoči
Dana zaljubljenih ukupna potrošnja u restoranima povećala za 34 posto, u
hotelima za 48 posto. Uz to dosta se troši i na prijevoz koji čini 19 posto
ukupne potrošnje u tom razdoblju.
No, hrvatski
građani sve češće poklone kupuju u zadnji trenutak. Istraživanje je tako
pokazalo da se u 2017. i 2018. najveći broj kupnji poklona za Valentinovo
obavio tri dana unaprijed, odnosno 11. veljače.
Usprkos
iznimno velikom povećanju od 202 posto u protekle tri godine, online kupnja
poklona još je uvijek puno manje zastupljena od one u klasičnim trgovinama.
Tako se čak 95 posto transakcija uoči Valentinova obavlja na fizičkim prodajnim
mjestima, a svega 5 posto online. Slična je situacija i na samo Valentinovo,
kada se 96 posto poklona kupuje u trgovinama, a samo 3 posto online.
Pokloni se,
pokazuje Mastercardovo istraživanje, sve češće plaćaju karticama, pa je broj
kartičnih plaćanja oko Valentinova u tri uzastopne godine porastao za 45 posto,
dok se njihov broj značajno povećao i u restoranima (38 posto), hotelima (20
posto), prilikom plaćanja prijevoza (159 posto) i kupnje cvijeća (57 posto).
Godišnji
Mastercard Love Index kreiran je na temelju analize transakcija kreditnim,
debitnim i prepaid karticama u razdoblju oko Dana zaljubljenih – od 11. do 14.
veljače – u protekle tri godine.