Mozaik

Starije žene su medijima i tržištu nevidljive

Iako postoje brojna istraživanja i svjedočenja o tome da život doista počinje nakon pedesete, mediji i marketingaši to još uvijek ne uviđaju, pogotovo kad su pitanju žene iznad pedeset godina.

Objavljeno

|

Žena ste koja je upravo navršila pedeset godina? Čestitamo! Po svoj prilici najbolje razdoblje života tek je pred vama. Priča o starenju piše se iznova i iznova i žene iznad 50 godina odbacuju uvriježeno mišljenje da nakon pedesete jednostavno izblijede. Potvrđuje to i kanadski primjer gdje se po prvi puta u povijesti dogodilo da je osoba starijih od 50, više nego onih mlađih od 15 godina. Pa ipak, žene su u medijima i u marketingu vidljive samo do srednjih godina nakon čega postaju gotovo nevidljive.

Prema nacionalnom izvješću organizacije McCann Worldgroup Canada, 59 posto žena doista osjeća da nakon što su navršile pedesetu, žive punijim životom. Žene znaju da je najbolje razdoblje pred njima, međutim mediji i marketingaši to još, čini se, ne uviđaju. Mišljenje da nakon pedesete sve počinje lagano blijedjeti i nestajati vrlo je duboko ukorijenjeno u našem društvu i kulturi zbog čega vrlo plodne faze koje dolaze poslije, ostaju praktički neprimijećene.

Studija pod imenom „Istina o kanadskim ženama“ istraživala je kako upravo žene iznad pedesete oblikuju promjenu i kako ta promjena nanovo oblikuje društvo. Izvješće “Nakon 50: Neiskorištena prilika” nedavno je objavljen dokument, četvrti od ukupno pet, koji se bavi izmijenjenim ulogama žena iznad pedesete u kanadskom društvu te uključuju duboku analizu njihovih stavova o poslu, kućanstvu, starenju i prisutnosti u medijima.

Također, bavi se i razbijanjem nekih uvriježenih mitova poput:

1. Žene iznad pedesete ne sudjeluju u tržištu
2. Nisu inspiracija mlađim ženama
3. Žene iznad pedesete lagano blijede dok muškarci istih godina nastavljaju napredovati

2016. McCann Worldgroup Canada, u suradnji s agencijom Ipsos, objavio je dokument “Istina o Kanađanima”, sveobuhvatno istraživanje potrošača čiji je sastavni dio i “Istina o kanadskim ženama” koji donosi seriju razgovora s utjecajnim ženama iz te dobne skupine koje su tako dobile priliku otvoreno progovoriti o temama ključnim za društvo i njihovom utjecaju na tržište i marketing.

Neke od tema i zaključaka su sljedeće:

Žene i posao: Ravnopravnost na poslu? Žene je ne osjećaju. 76 posto žena kaže da nisu zadovoljne rodnom ravnopravnošću u svojoj radnoj okolini.

Uloge u kućanstvu: Jedan dom, dvije stvarnosti. 73 posto muškaraca smatra da su kućanski poslovi ravnopravno podijeljeni, dok 40 posto žena osjeća da su sve kućanske obaveze na njihovim leđima.

Nesavršen prikaz žena: Najbolje namjere nisu dovoljne. 67 posto žena iz generacije milenijalaca smatra da u oglašavanju ima previše stereotipa.

Žene nakon 50: Neiskorištena prilika. 59 posto žena misli da su najbolje godine tek pred njima.

Odgajati sinove i kćeri: Obećanje promjene. 63 posto roditelja milenijalaca odgaja svoju djecu u duhu rodne neutralnosti.

Exit mobile version