Prati nas

Mozaik

Automobilom u bicikliste: Trebaju li stariji vozači češće liječničke preglede?

U Nizozemskoj su vozači nakon napunjene 75 godine starosti dužni obavljati redovite zdravstvene preglede ukoliko žele zadržati vozačku dozvolu. U Portugalu je s 50 godina starosna granica još niža.

Objavljeno

|

Moraju li stariji vozači na sistematski pregled?
foto: BigStock

U Njemačkoj se, nakon što se u nedjelju jedan 81-godišnji vozač u okolici Berlina punom brzinom zaletio u grupu biciklista, iznova razbuktala rasprava o obvezi zdravstvenog pregleda za starije vozače. Muškarac je u stanju šoka i još uvijek nije ispitan.  Dvojica od četvorice ozlijeđenih biciklista se još uvijek nalaze u životnoj opasnosti, javila je Hina.

Prije nekoliko dana u Frankenthalu na jugu Njemačke policija je oduzela vozačku dozvolu jednom 89-godišnjem vozaču nakon što je ovaj, pokušavajući izići s parkinga jednog trgovačkog centra, oštetio nekoliko vozila. Prema priopćenju policije, 89-vozač je „jedva stajao na nogama“ te „zbog slabog sluha“ nije bio u stanju komunicirati s policijom.

Stariji vozači, prema statistikama, koje je objavio javni servis RBB, sve češće uzrokuju prometne nesreće. „Posljednjih 25 godina postotak prometnih nesreća u kojima su glavni krivci bili seniori u stalnom je porastu“, javlja RBB pozivajući se ne podatke Saveznog ureda za statistiku. Postotak nesreća koje su prouzročili stariji vozači 1991. je iznosio 5,4 posto, a 2016. 15,4 posto.

Oglas

Njemačka spada među zemlje Europske unije u kojoj vozači nisu obvezni nakon određene životne dobi ići na redovite zdravstvene preglede ukoliko žele zadržati vozačku dozvolu. U Nizozemskoj su vozači nakon napunjene 75 godine starosti dužni obavljati redovite zdravstvene preglede ukoliko žele zadržati vozačku dozvolu. U Portugalu je s 50 godina starosna granica još niža. Kako javlja RBB, uvođenje obveze liječničkog pregleda za starije vozače trenutno u Njemačkoj nije realno.

Ministar prometa Aleksandar Dobrindt je nedavno iznova odbacio ovu mogućnost. Promatrači smatraju da se niti jedna politička opcija ne želi zamjeriti brojnom biračkom tijelu koji čine umirovljenici. Auto klubovi smatraju da je mogućnost dobrovoljnog podvrgavanja ispitu sposobnosti vožnje za starije dovoljna mjera. No, prema statistikama, prošle godine se svega 3.000 starijih vozača podvrglo ovom testu na dobrovoljnoj osnovi.

Oglas
.

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.