Od stotinjak skladbi koje je Oliver snimio za Jugoton, uglavnom Runjićevih splitskih i drugih uspjeha, prodaja bez obzira na minimalnu propagandu – nije predstavljala neki veći problem, pisao je daleke 1985. godine zagrebački Studio. Tekst vadimo iz naftalina i prenosimo ga u cijelosti.
Jubilej splitskog festivala (25. obljetnica postojanja) ujedno je i jubilej dvojice najuspješnijih sudionika te poznate glazbene manifestacije: sladatelja Zdenka Runjića i pjevača Olivera Dragojevića. Neposredno uoči 25. splitskog festivala izlazi im deseti zajednički album “Svoju zvizdu slidin”. To je i naslov pjesme s kojom će taj uspješni tandem nastupiti i na ovogodišnjoj splitskoj fešti.
“Godine 1967. imao sam na splitskom festivalu čak pet skladbi, pa sam jednu mogao ‘žrtvovat’” i za tada mladog Olivera!” šali se Zdenko Runjić govoreći o njihovim zajedničkim počecima.
Ali, Oliver, pjevačko otkriće iz Dioklecijanovih podruma, ne ostaje dugo na splitskoj pozornici, već odlazi u inozemstvo. Nakon povratka iz pečalbe, drugi Oliverov nastup na festivalu bio je mnogo zapaženiji. Najprije s Dubrovačkim trubadurima, a onda sa splitskim kompozitorom Teom Trumbićem. Godine 1975. počinje i prava suradnja s Runjićem, a nakon velikog uspjeha pjesme “Galeb i ja”, objavljuju i prvu zajedničku longplejku. Od tada, svake godine u vrijeme festivala pojavljuje im se jedan zajednički LP: “Malinkonija”, “Poeta”, “Vjeruj u ljubav i druge”, sve do najnovije “Svoju zvizdu slidin2.
“U tom se naslovu krije i želja da nastavimo tragom naših dosadašnjih uspjeha, kao što su ‘Skalinada’, ‘Oprosti mi, pape’ i druge pjesme” kaže splitski hitmejker Runjić.
Skladatelj čije je ime nerazdvojno vezano za razvoj splitskog festivala krenuo je i u ovu ploču, kao i do sada, od gotovih tekstova. Dobar je tekst, kako kaže, i jedini uvjet za dobru glazbu. A tekstopisci su sve stari Runjićevi poznanici: Momčilo Popadić, Jakša Fiamengo, Drago Britvić i sam kompozitor Runjić, koji je i započeo svoju karijeru pišući tekstove za vlastite kompozicije. Aranžer je i producent Stipica Kalogjera, također iz malobrojne ekipe koja je sudjelovala na svih dvadeset i pet splitskih festivala.
Oliver Dragojević, koji kao i Runjić ne broji više prve nagrade i uspjehe, kaže: “Nova je ploča nadograđivanje svega onoga što smo Runjić i ja godinama gradili, počevši od ‘Galeba’ i ‘Skalinade’. To je taj dalmatinski šlager čije boje godinama zastupam.”
To je i najbolje objašnjenje zbog čega Oliver, i nakon svih tih uspjeha na “svom” festivalu, i dalje ostaje jedan od natjecatelja. I zbog čega, kako kaže, “slidi svoju zvizdu”.
Ta “zvizda” od koje Oliver mnogo očekuje jest skladba iz Runjićeva najnovijeg mjuzikla “Karatilo i tapuni” (Bačva i čepovi), za koji tekst pišu Fiamengo i Popadić. Iz tog mjuzikla, koji će svoju praizvedbu najvjerojatnije imati u splitskom teatru, a pjevat će, dakako, Oliver i Boris Dvornik, za ploču su uzete još dvije pjesme: “Daj mi griz” i “Karatilo”. Inače, iz tog je mjuzikla Oliver već snimio dvije pjesme – Anđele moj i Luce mala – na LP-ju Evo mene među moje, albumu koji je proglašen pločom godine.
Od stotinjak skladbi koje je Oliver snimio za Jugoton, uglavnom Runjićevih splitskih i drugih uspjeha, prodaja bez obzira na minimalnu propagandu – nije predstavljala neki veći problem. Petnaest milijuna prodanih naslova toga tandema dovoljno su jamstvo i za najnoviji album. Pored te ploče, Runjić će na idućem festivalu doživjeti još jedno priznanje: jedini je kompozitor koji ima dvije skladbe – Oliverovu “Zvizdu” i “Život zlata vrijedi”, u interpretaciji Meri Cetinić.
/autor: Aleksandar Veljić / Studio, lipanj 1985. / Yugopapir /