Vijesti
Starije nema tko voziti, ali Japan ima rješenje
U Japanu nema dovoljno vozača koji bi starije građane prevozili do trgovina, ambulanti ili banaka. Manja mjesta u Japanu stare brže od velikih gradova i jednostavno nema dovoljno ljudi koji bi radili u javnom prijevozu.
U Japanu nema dovoljno vozača koji bi starije građane prevozili do trgovina, ambulanti ili banaka. Zato je država počela testiranje vozila bez vozača u ruralnim zajednicama poput Nishikate, udaljene 115 kilometara od Tokija. Jer i tamošnji umirovljenici muče muku s nedostatnim javnim prijevozom i malobrojnim taksijima.
Brzi razvoj bespilotnih vozila izuzetno je važan za Japan čije stanovništvo rapidno stari, ali se i smanjuje u seoskim područjima. Zbog toga bi država do 2020. godine mogla u promet pustiti prve autobuse koje će bez vozača pružati usluge prijevoza starcima u zabačenim selima. Zamišljeno je kako će ih takva vozila voziti do prvih običnih autobusa ili do luka u kojima će se moći ukrcati na trajekt.
„Manja mjesta u Japanu stare brže od velikih gradova i jednostavno nema dovoljno ljudi koji bi radili u javnom prijevozu“, kaže Hiroshi Nakajima, stručnjak čija je tvrtka iz industrije video igara zakoračila u područje programiranja bespilotnih vozila.
U prvom uspješnom pokusu, bespilotni minibus sa šest sjedećih mjesta prevezao je starije građane Nishikate od ukrcajne stanice u njihovom selu do ambulante u prvom većem gradu. „Brzina vozila od 10 kilometara na sat je ugodna i sigurna“, kaže Mieko Shimazaki (71), no njen bi suprug ipak došao gas. „Ovakva vozila mogu biti korisna, ali želi da voze malo brže, barem 40 kilometara na sat“, zaključuje Susumu Shimazaki (72).