Vijesti

Pregled za starije vozače: Podvala liječničkog lobija ili potreba?

Jako mladi i stariji vozači predstavljaju rizične skupine u prometu, tvrde stručnjaci. No mora li obavezan pregled ići na račun onih koji jedva spajaju kraj s krajem i tko će staviti novac u džep?

Objavljeno

|

Pišući o sramotno niskim kaznama za ubojstva u prometu na hrvatskim cestama, Deutsche Welle javlja kako će vozači stariji od 65 godina najvjerojatnije morati na liječnički pregled, ako žele ostati za upravljačem. I to na njihov trošak. Cijeli članak možete pročitati ovdje.

Predsjednica Sindikata umirovljenika Hrvatske Jasna Petrović ne slaže se s tim i u svemu vidi neke druge, a ne sigurnosne interese. Kaže, ministar unutarnjih poslova Vlaho Orepić prihvatio je taj prijedlog Hrvatske liječničke komore koja želi namaknuti zaradu lobiju medicine rada. „Sada je to obveza izabranog liječnika opće prakse koji jedini i zna kakve dijagnoze i terapije ima njegov pacijent. A u zapadnoeuropskim zemljama praksa je da takve potvrde također besplatno daju liječnici opće prakse i to nakon 70. godine. Kod nas ćeš raditi do 67. godine, a nesposoban si voziti nakon 65. Valjda će to ishoditi lobi taksista“, ironično komentira Petrović.

No profesor s Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu Željko Marušić ne vidi ništa loše u takvom pregledu. „Ne znam zato se tolika bura digla oko toga. To je čista win-win situacija. Ja sam za pregled nakon 65. godine, jer je to biološka nužnost koja čeka svakoga. Nitko se ne bi trebao osjećati pogođenim ili uvrijeđenim. Starije osobe bi trebale biti sretne da se mogu kvalitetno pregledati“, komentira Marušić i dodaje da će možda starije osobe na takvom pregledu otkriti nešto što će im spasiti život.

„Problem je što se procedura zakomplicirala i što je to preskupo. Državi bi trebalo biti u interesu da to bude besplatno i onda ne bi bilo problema. Kada starom vozaču otkrijete da nema sposobnosti za vožnju, spasili ste njemu i možda nekome drugome život. Taj pregled ne smije biti na leđima siromašnih i onih koji na svojim leđima nose najveće dubioze sustava pa imaju mirovine od kojih ne mogu dostojanstveno živjeti. I to je ulaganje u sigurnost“, zaključuje Marušić koji tvrdi da jako mladi i stariji vozači predstavljaju rizične skupine u prometu.

Exit mobile version