Rezultati prvog istraživanja o učincima društvenih mreža na memoriju vrlo su ohrabrujući te bi smo svi zapravo trebali dijeliti (shareati, šerati) iskustva što više. Naime, znanstvenici već duže vrijeme znaju da ljudi koji pišu o vlastitim iskustvima ili razgovaraju o njima s drugima, uspijevaju ta sjećanja zadržati dulje i sjećaju se više detalja nekog događaja.
Potvrdila je to i studija Sveučilišta Cornell u kojoj je 66 studenata zamoljeno da tjedan dana svaki dan vode dnevnik svojih aktivnosti i pokušaju zapisivati sve što im se događa, ne uključujući svakodnevne stvari poput doručka ili odlaska na počinak. Istraživači su također motrili i objavljuju li studenti o pojedinim događajima i postove na Facebooku i označuju li ih kao događaj od velike važnosti. Na kraju ispitivanja znanstvenici su provjerili koliko se dobro studenti sjećaju pojedinih događaja.
Znanstvenici su ustanovili da će se studenti puno prije sjetiti događaja koji je obilježen i Facebook statusom te da će sjećanje na taj događaj duže ostati svježe. To se pokazalo istinitim čak i kod događaja koji nisu osobito važni, ali su dokumentirani na Facebooku.
tekst se nastavlja ispod oglasa
‘Proces zapisivanja iskustava u javnoj domeni, kao što su društvene mreže, koje često prati reakcija ostalih korisnika, omogućuje ljudima da podrobnije promisle o vlastitoj društvenoj važnosti’, navodi se u studiji.
Facebook kao platforma tome dodatno pogoduje zato što sporadično podsjeća svoje korisnike na događanje koji su se desili prije određenog vremena.
Sjećanje je vrlo često selektivno. No u ovom slučaju, selekciju ne vrši naš vlastiti um već neki vanjski izvor, navodi dalje studija. Interaktivne funkcije društvenih mreža igraju veliku ulogu u tome kako gledamo na vlastito iskustvo, pa i na same sebe.
tekst se nastavlja ispod oglasa