Novo istraživanje Sveučilišta Swansea iz Velike Britanije pokazalo je da uvriježeno mišljenje da su stariji vozači opasnost na cesti – nije točno. Znanstvenici su analizirali podatke o prometnim nesrećama i ustanovili da vozači iznad 70 godina u prometnim nesrećama sudjeluju tri do četiri puta rjeđe nego vozači od 17 do 21 godine. Nova saznanja predstavljena su na Britanskom znanstvenom sajmu u Swanseu.
Istraživanje je pokazalo da iako vozači iznad 70 nešto češće sudjeluju u nesrećama nego dobna skupina kojoj se nesreće najrjeđe događaju – muškarci oko 40 godina – stariji ipak znatno rjeđe sudjeluju u nezgodama nego mladi vozači. Stariji vozači čine greške u vožnji najviše onda kad osjećaju pritisak od drugih sudionika u prometu. Dobra skupina koja najčešće sudjeluje u nesrećama su mlađi (muški) vozači koji voze prebrzo i često izgube kontrolu nad vozilom.
I tipovi nesreća u kojima sudjeluju stariji ponešto se razlikuju od onih u kojima sudjeluju mlađi vozači. Nesreće u kojima su sudjelovali ili koje su prouzročili mlađi vozači često su teže i uzrokovane neprilagođenom brzinom te neiskustvom, dok su nesreće starijih vozača uglavnom lakše i uzrokuju samo oštećenja na automobilu. Stariji vozači svoju opadajuću vještinu nadoknađuju sporijom i opreznijom vožnjom te izbjegavaju voziti po lošim vremenskim uvjetima i u doba najveće gužve.
Potpuno odustajanje od vožnje za mnoge je vozače osjetljiva tema i vrlo potresan trenutak. Upravljanje vozilom je važan dio zadržavanja neovisnosti, zbog čega su zaključci ovog istraživanja još važniji.
Ostaje otvoreno pitanje pod kojim okolnostima i u kojem trenutku stariji vozači više ne bi trebali na cestu. Dakako, slabiji vid i upotreba nekih lijekova mogu biti valjani razlog za objesiti ključeve od auta na klin, ali ipak kada je točno najbolje vrijeme za oprostiti se s volanom, varira od osobe do osobe. No kako mnoge osiguravajuće kuće starijim vozačima naplaćuju znatno više premije, mnogi od njih odustaju od vožnje iz financijskih razloga.