Show

Jedan dan na snimanju Dinastije

U sobi je jedna stara sofa koju je Joan Collins donijela iz Londona, fotelja, polica i ormar. Ali u sobi dominira stol za šminku sa tisuću fotografija Joan, njenih prijatelja i obitelji. Na brzinu preslušava poruke koje su do tada stigle preko telefona, zatim pregledava raspored za taj dan sa Judy, oblači bijeli ogrtač i odlazi u šminku gdje je čeka Bob Sidell.

Objavljeno

|

“Najpopularnija serija iznutra: kako izgleda snimanje epizode koja traje 46 minuta i košta milion dolara – Svako od glumaca ponaša se na svoj način, a svi izvan scene i kamera glume srdačnost i pokušavaju da budu duhoviti”, pisala je 1986. sarajevska revija Film. Tekst prenosimo u cijelosti.

Šta uraditi sa milion dolara i gomilom zvijezda? Napraviti “Dinastiju”, čiju svaku epizodu svijet željno iščekuje. Fabriku čine dvije ogromne zgrade, nalik na kutije od betona, svaka 60 m dugačka i 30 široka. Tu svakoga dana radi 70 ljudi i po 15 sati, proizvodeći seriju koja se zatim prodaje u više od 80 zemalja. U ove dvije ogromne zgrade smješteni su studio tri, četiri i pet Kompanije “Vorner Holivud”. Ova fabrika snova je dom za “Dinastiju”. Kako izgleda dan snimanja ove najekstravagantnije, najsjajnije i najgledanije serije na svijetu?

Petak je, drugi dan snimanja 128. epizode – još jednog segmenta u trajanju od 46 minuta, koji košta milion dolara, a zove se “Svađa” (a i kako bi drugačije?) Epizoda je pripremana mjesecima, pisana i prepravljana nedjeljama, planirana do detalja u toku cijele jedne sedmice i treba da se snimi za sedam dana, po sedam minuta dnevno. Trebaće potom još četiri nedjelje da se materijal montira i sredi za konačno prikazivanje.

Ovaj dan snimanja je neobičan samo utoliko što nema žena u prvoj sceni. Glumicama se dozvoljava 30 minuta više nego glumcima za šminku, garderobu i frizuru. Ta odjeljenja su ovog jutra prazna, glumice imaju privilegiju dužeg spavanja kao i Koni Garsia-Singer, drugi asistent režisera, koja je obično tamo da ih pusti unutra.

Danas se snima šest scena. Prvi stiže Brok Broton. Tri scene treba da se snime u kancelariji Blejka Karingtona, jedna u sobi do nje i posljednja u stanu u potkrovlju – scenografija je u studiju IV. Brokov je posao da zajedno sa svojom ekipom opremi scenu.

Sofa za Aleksis

07.00: Gordon Tomson – igra Adama Karingtona, Blejkovog sina – prvi je glumac koji dolazi. Odmah ide na sprat u šminkernicu gdje ga dočekuje majstor svoga posla Bob Sidel.

07.30: Tomson, potpuno spreman za snimanje, uvježbava vrlo jednostavnu scenu svog dolaska kod Blejka.

08.00: Džoan Kolins stiže pred studio u svom “rols-rojsu” bež boje. Ustala je u sedam sati, da bi napustila svoju kuću na Beverli Hilsu 45 minuta kasnije. Svi je pozdravljaju, od čuvara do tehničara, dok odlazi u šminkernicu i garderobu, gdje je čeka njena sekretarica Džudi Brajer.

Soba je natrpana, ali ipak prijatna. U njoj je jedna stara sofa koju je Džoan donijela iz Londona, fotelja, polica i orman. Ali u sobi dominira sto za šminku sa hiljadu fotografija Džoan, njenih prijatelja i porodice. Na brzinu preslušava poruke koje su do tada stigle preko telefona, zatim pregledava raspored za taj dan sa Džudi, oblači bijeli ogrtač i odlazi u šminkernicu gdje je čeka Bob Sidel.

“Džoan ima jednu izvanrednu prednost nad ostalim zvijezdama. Nema komplekse zbog uloge koju tumači. Ako treba da igra 60-godišnju ženu, onda i traži da je takvom učinim. I tek kada su šminka i frizura gotove, ona se pretvara u osobu koju igra”, kaže Bob Sidel. Tokom sljedećeg sata Džoan se pretvara u Aleksis. U to vrijeme stiže Majki Nader – njen muž s ekrana – i svraća u šminkernicu na partiju razgovora.

Koja je prva sapunica?

Gordon Thomson (Adam)

Jesi li završio?

09.30: Scena dolaska Gordona Tomsona i kratka scena njegovog razgovora s Blejkom snimaju se čitava dva sata. Svi su odahnuli i skupljaju se oko automata za kafu. Erkondišn radi punom parom. Scenski radnici prekrajaju scenu da bi Kim Forman, režiser, snimala scenu kakvu je zamislila.

Iznenada, i skoro neprimjetno, atmosfera se zateže. Ulazi Džoan Kolins. Džudi, njena sekretarica je na sceni već 20 minuta, na njoj se mjeri svjetlo i položaj kamere za planiranu scenu. Aleksis treba da utrči u Blejkovu kancelariju, optuži Kristl za okrutno ponašanje prema Blejku-junioru i da isto tako bijesno izađe napolje.

Kim je spremna za glumce. Džoan i i Džon Forsajt (Blejk) prestaju da pričaju sa ostalim članovima ekipe i počinju da uvježbaovaju. Držeći se scenarija, često se šale, tjerajući cijelu ekipu u smijeh. Ali ih profesionalizam nikad ne napušta i kada zaista treba, kada se snima – nastaje ona poznata zategnutost među njima.

Pri prvom probanju Džon je ispustio red u tekstu pa je na kraju ispalo: “Zašto nisi zakazala sastanak, ili rekla mojoj sekretarici…. najavila se… ili uradila…. jedno ili drugo… ili bilo koju drugu stvar…” Džoan čeka da se provala smijeha stiša, pa dodaje sa šaljivim sarkazmom: “Jesi li završio?”

Zajedno sa režiserom odlučuju da bi Džoanina posljednja rečenica, prije nego što izleti iz kancelarije, trebalo da bude: “Kristl nikad nije bila niti je mogla da bude onakva svetica kakva misliš da jeste. Jednom ćeš to shvatiti, Blejk”. Džoan se sprema, zatim se i okreće to da reprodukuje, ali kaže: “Vidim, preuredio si kancelariju.” I smijeh se ponovo zaorio.

Iznova su uvježbavali scenu 30 minuta dok svaki detalj nije izgledao onako kako ga je režiser zamislio. Trake su postavljene da bi glumci tačno znali na kom mjestu treba da budu u vrijeme snimanja.

10.00: Proba je završena. Džoan pije kafu dok Džon odlazi u svoju garderobu da se obuče i popravi šminku. Scena je sljedećih 40 minuta prepuštena Majklu Hjugu, Francuzu, direktoru fotografije. “Dinastija” je poznata u Holivudu kao vrlo srećna “porodica”, i to zahvaljujući baš Majklu, koji sve drži u dobrom raspoloženju.

Crvena lampica

Džoan je njegova ljubimica od kada mu se, prilikom njihovog prvog susreta, predstavila na francuskom. Velikodušnim gestom, koji uopšte ne liči na Aleksis. Isto to je predložila Katarini Oksenberg, na njenom prvom snimanju.

10.40: Džoan se ponovo pojavljuje. Ovog puta je prava Aleksis. Njena žuta haljina i šešir zaista izgledaju senzacionalno.

10.42: Zvono se oglašava kao znak za potpunu tišinu. Erkondišni se isključuju, a crvena lampica pali na ulazu u studio. Generalna proba prolazi savršeno. Sljedeće dvije probe kvare izmiješani dijalozi i problem sa tonom. Aleksis treba da digne sliku s Blejkovog stola i da je baci na isto mjesto. Buka koju pravi je zaglušujuća, tako da na sto treba da se stave peškir i ćebe pa preko toga specijalni furnir.  Napokon sve je spremno. Kamere se uključuju. Aleksis i Blejk izvode scenu bez greške. Zvono se čuje dva puta, a Kim Forman viče: “Stop! U redu je!”

11.00: Je li to to? Nije ni pola posla! To je samo glavni ili “master” snimak scene – onaj gdje kamera snima zajedno i Blejka i Aleksis. Treba još da se naprave “kaver” snimci – preko ramena jednoga ili drugoga ili tzv. “klousaps”, snimci u krupnom planu, koji se kasnije montiraju.

Slijedi pauza od 20 minuta dok se ekipa pripremi za drugo snimanje. Džoan sjeda u svoju platnenu stolicu i priča.

Dinastija

Michael Nader (Dex Dexter) i Joan Collins (Alexis Carrington)

U knjizi sindikata

Koni Garsia-Singer ulazi s dobrim vijestima. Linda Evans, koja se dan prije toga žalila na grlo, osjeća se bolje i doći će na snimanje scene sa Džordžom Hamiltonom (koji se naknadno pridružio “Dinastiji”). Ekipa se sada poziva da bude spremna.

Koni je supervizor. Ona sarađuje sa Ursulom Aleksander, asistentom producenta. Preko nje ide čitav lanac sve do Elejn Rič i, na kraju, do Ester Šapiro, koja je i sanjala čitavu ovu priču zvanu “Dinastija”. Lanac se konačno završava sa Aronom Spelingom, koji je nešto slično bogu u ovom dijelu svijeta.

Za Kim Fridman nema odmora. Ona provjerava scenu potkrovlja, za poslijepodnevno snimanje, koja predstavlja dosta problema i zbog toga što se Linda Evans, mada dolazi na snimanje, ne osjeća dobro.

11.20: Ekipa proba za “kaver” snimke, ali im je relativno teško da ponovo postignu onaj intenzitet scene kao za vrijeme prvog snimanja. Tenzija se uspostavlja, međutim, Džon je razbija šalom. Elejn Rič dolazi u studio na putu prema montaži, gdje će da pregleda materijal snimljen ranije. Džonov geg i Elejnino nervozno prisustvo izazivaju željene efekte. Blejk i Aleksis počinju scenu u svom stilu i snimanje se ubrzo završava.

11.40: Džoan Kolins pozdravlja sve i i odlazi, zaustavljajući se da se potpiše u knjigu sindikata, i da “otkuca” vrijeme svog odlaska. Džon Forsajt mora da ostane da bi snimio sličnu scenu, samo ovoga puta sa Majklom Naderom umjesto Džoan.

Scene će sve biti u istoj epizodi, ali se ne snimaju istim redom. Danas se, na primjer, snimaju scene 33, 34, 42 i 78 – sve one koje su u Blejkovoj kancelariji.

stari jugoslavenski časopisi

Sarajevska revija Film

Dobar liker, loše žene

Kako čak i stari profesionalac, kakav je Džon Forsajt, uspijeva da ostane svjež poslije stalnog ponavljanja uloge? “Moj recept je dobar liker i loše žene”, šali se. “A sad ozbiljno: uživam u seriji i još uvijek mislim da je uloga Blejka za mene izazov. U nekim od ovih scena stvarno se mora dobro potruditi da bi izgledalo životno – ali izazov je moj posao. Nikada nisam mislio da gluma mora da bude i umjetnost. Olivijevi, Brandovi i Džordž Skotovi su posebni ljudi s magijskom moći, a mi ostali smo tu samo u prolazu – jedni su nešto bolji od drugih.”

12.10: Master je urađen brzo. Blejk i Deks su se zavadili u svom stilu i prije 13 sati pozvonilo je za pauzu za ručak. To je i prva šansa za Elejn da vidi kako napreduje 128. epizoda. Ako je jako loša, ona će se žaliti. To se rijetko dešava, jer je Kim iskusna žena režiser. Ali koliko god iskustvo bilo, nikad joj nije lako da izdrži porotu svaki dan. Sve je u redu, i Kim uzima kesu čipsa za ručak.

14.00: Pošto su tako lijepo uspjeli da se nađu za “master” snimak, sada im to uopšte ne polazi za rukom. Bilo je skoro već 15 sati, kada se začulo duplo zvono. Nader napušta studio.

15.30: Dan kao da je izgubio od svoje svježine i sljedeća četiri sata su bila ona u kojima glumci i ekipa zaista zarađuju svoj novac. Nevolje i greške se smjenjuju i to je ono što truje snimanje scene u potkrovlju između Linde Evans i Džordža Hamiltona. Scenografija je klaustofobična, a Linda Evans jedva govori. Kamera se kvari baš kada su je popeli visoko na nosač. Sve iskustvo i strpljenje glumaca potrebno je da se scena snimi do kraja.

19.30: Kim je napokon zadovoljna i viče: “Stop!” Duplo zvono se oglašava i 70 “radnika u fabrici” odlazi i započinje zasluženi vikend.

20.00: Kim odlazi sa već mračne scene, i to je prvi put za proteklih 13 sati da je sa nje sišla. Sjeda u kola i odlazi kući.  Završen je još jedan dan u “Dinastiji”. Još 150.000 potrošenih dolara. Još jedan odsanjani san.

Exit mobile version