Mozaik
7 načina kako voditi ugodan razgovor s negativnom osobom
Svi znamo barem jedog takvog čovjeka: uvijek se žali, prigovara, okrivljuje. Takvi ljudi imaju negativan pogleda na svijet bez obzira na okolnosti. Uvijek će naći razlog da se žale. Nažalost, takve ljude ne možete zaobići, ali možete naučiti kako se nositi s njima…
Znate takve ljude. Možda radite s njima, živite s njima ili se družite. Oni se žale, iskaljuju na drugima, kritiziraju, okrivljuju. Uvijek na svijet gledaju s cinizmom. I vama je dosta takvih ljudi, piše portal Entrepreneur. Nažalost, susretanje s takvima dio je naše svakodnevice pa se moramo naučiti nositi s njima. Kad se nosite s negativnostima vi morate biti ljubazni, ali čvrsti kako bi razgovor i odnos održali na životu. Donosimo sedam načina kako se ophoditi s onima koji uvijek razmišljaju negativno i kako se vratiti na temu.
1. Suosjećajte
Kad netko krene negativno, prepoznajte nijhovu bol i nastavite prema nekoj drugoj temi. Možete odgovoriti suosjećajno: ‘Oh, jako mi je žao što to čujem’ i nakon toga nastavite s nekim pozitivnijim prijedlogom, poput: ‘Ajmo na kavu pa možemo porazgovarati o putovanju koje je pred nama. Nešto sam te htio pitati.’
2. Udijelite kompliment
Kako ne biste poticali negativno ponašanje, udijelite osobi kompliment i recite joj da se jako dobro nosi s tom teškom situacijom. Našto kao: Opa, impresioniran sam kako si uspio riješiti taj problem prije nego se oteo kontroli.’ Takva poruka može razgovor okrenuti u pozitivnom smjeru.
3. Pokažite da razumijete taj osjećaj
Možda se i vama dogodilo to zbog čega je negativna osoba uzrujana. Ponudite svoju verziji priče i naglasite da je sve dobro završilo. ‘Vidim koliko si uzrujan što ti se auto pokvario jutros. Meni se to dogodilo prošli mjesec, no našao sam sjajnog majstora. Hoćeš da ti dam broj?’
4. Ponavljajte što ste čuli
Ovo je isprobana metoda u kojoj ponavljate ono što je izgovoreno. Osoba ponekad nema pojma da ono što izlazi iz njezinih usta ima negativan prizvuk. Možete reći nešto poput: ‘Dakle, kažeš da te nervira što svaki dan moraš ići na tako puno sastanaka. Jesam dobro shvatio?’ Odgovor će možda biti: ‘Ne, nisam to mislio reći,’ i tada nastavite pokušavajući dati bolje objašnjenje.
5. Ponudite pomoć
Ponekad su prigovaranja poziv u pomoć. Ljudima je ponekad teško tražiti pomoć jer se boje da će ispasti nesposobni. Možda im treba vodstvo kroz neku tešku situaciju. Ako želite i imate vremena, ponudite pomoć. Možda je upravo to što su tražili.
6. Promijenite temu
Potvrdite da ste čuli prigovor i produžite na neku pozitivniju temu. Recite nešto poput: ‘Žao mi je što se ne slažeš s Tomom. Nadam se da ćete prevladati vaše nesuglasite. A što ste planirali za vikend?’ Tada smjesta krenite govoriti o toj drugoj temi.
7. Odbijte se uključiti
Ako vam ide na živce biti nečije dežurno rame za plakanje, odredite granicu i nemojte se dati uvući u dramu. Odradite to diplomatski i neutralnim tonom (bez ljutnje, frustracije ili bilo kakve reakcije). Recite nešto kao: ‘Baš zanimljivo’ ili ‘Ma nemoj mi reći.’ Nemojte provoditi previše vremena slušajući nekoga kako nabraja što sve nije u redu s njegovim životom. To je prevelika cijena za vaš unutarnji mir i produktivnost. Odredite granicu i držite je se. Ako ste na poslu, recite nešto poput: ‘Žao mi je što to čujem. A sada se stvarno moram vratiti poslu.’
Zadržavanje pozitivnog stava pomoći će vam da ne upadnate u očajanje drugih osoba. Ne potičite negativno ponašanje. Umjesto toga, radije se usredotočite na pozitivan ishod pa ćete se nakon razgovora osjećati bolje.