Bruno Šimleša, autor brojnih knjiga popularne psihologije, sociolog i voditelj nedavno je sjeo u studio novootvorene radijske postaje Gold FM koja na frekvenciji 94,9 MHz emitira glazbene hitove starijeg datuma. Bruno je u eteru vikendom od 9 do 12 u emisiji “Pozitiva”. Kratko smo porazgovarali o njegovom novom angažmanu i drugim temama.
Radite na radijskoj postaji koja pušta stare prokušane hitove. Koje evergreene najviše volite?
Sinatru, Dean Martina i Tonyja Bennetta bih mogao slušati čitav dan. Zato mi je drago da Gold FM pušta samo stare, legendarne hitove iz tog vremena.
Kakav je Bruno Šimleša bio kao dijete? Kakav je danas, a kakav želi biti kao djed?
Kao dijete sam bio dosta povučen i stalno sam razmišljao o nečemu. Danas sam sretan što je nešto proizašlo iz svog tog razmišljanja. Zadovoljan sam sa sobom i svojim životom, iako uvijek ima područja u kojima mogu biti još uspješniji i autentičniji. A iskreno, nikad nisam razmišljao o sebi kao djedu. Želio bih imati dovoljno vremena za sve voljene i dovoljno strasti za ostvarivanje nekih novih snova o kojima sada ni ne slutim da bi se mogli pojaviti.
Bojite li se se godina? Što još želite ostvariti?
Ne bojim se starenja. Tko zna… Kad sam bio dijete, svi su mislili da se ponašam i razmišljam kao starac, pa ću možda potpuno podjetinjiti u zrelim godinama.
Jesu li starije godine nužno povezane sa više mudrosti?
Nikako. Mudrost ne dolazi s godinama, već s dobro iskorištenim godinama. To je ključno.
Kada biste mogli odabrati jedno vremensko razdoblje iz prošlosti, u kojem biste najradije živjeli?
Ne mogu se odlučiti. Želio bih uživati u peripatetičkim šetnjama po Ateni, uživati s domorocima u Sjevernoj i Južnoj Americi prije dolaska Kolumba i europskih osvajača, izaći na cestu i trgove sa sufražetkinjama i dočekati treću zoru bez spavanja na Woodstocku…
Mislite li da “treća dob” u Hrvatskoj danas premalo koristi svoje potencijale i ne uživa u „mirovanju“?
Složio bih se da mnogi mogu bolje iskoristiti svoju zlatnu dob. Razumijem da su neki ograničeni novcima ili zdravljem, ali iskustvo me uči da je upravo za očuvanje zdravlja bitna i fizička, ali i mentalna i duhovna aktivnosti. Neki počnu starjeti i u 25. godini jer su prestali učiti o životu, a neke smatram mladima jer izvrsno koriste svoje vrijeme i u 75. godini.
Aktivno sudjelujete u kampanji „Iz ljubavi prema djeci“ Hrvatskog Crvenog križa, P&G-a i Kauflanda. Što vas je potaknulo da se uključite?
Drago mi je što sam ambasador te akcije jer vjerujem da će novac doći u prave ruke. Razumijem da ne možemo pomoći svoj djeci u Hrvatskoj, ali vjerujem da ćemo mnogima bar malo olakšati svakodnevicu. Mislim da svatko ima odgovornost pomoći drugima. To nas definira kao ljude! Vrlo je jednostavno uključiti se u akciju. Odemo u bilo koji Kaufland i kupimo proizvode P&G-a koji su jasno istaknuti, a koje i inače svakodnevno koristimo. Dio tih sredstava će Crveni križ proslijediti potrebitoj djeci koja žive u riziku od siromaštva. Akcija traje do 21.2. i cilj je skupiti što više novaca i zato svi pravac Kaufland i možda se vidimo pored neke police sa proizvodima P&G-a!