Na koji način se najčešće informirate o proizvodima koje kupujete? Utječu li online recenzije proizvoda na vašu oduku kod kupovine? Koliko često kupujete proizvode putem interneta? Ovo su neka od pitanja koja su postavljena u istraživanju provedenom u sklopu projekta “Proizvod godine” koji četvrtu godinu za redom organizira najposjećeniji hrvatski ženski portal Žena.hr.
Izbor za proizvode godine održava se s ciljem slušanja glasova isključivo čitateljica koje tom prilikom otkrivaju koje brendove u Hrvatskoj smatraju najpopularnijima i najpoželjnijima. Proizvodi su podijeljeni u dvadeset i sedam kategorija koje pokrivaju većinu robe široke potrošnje.
Online istraživanju su se odazvale 843 ispitanice, a njihovi odgovori daju uvid u kupovne navike većinom ženske populacije. Istraživanje je pokazalo nastavak trenda sve veće važnosti interneta kao medija u kupovini, i kroz rast kupovine preko interneta, ali i sve više kao glavnog medija za informiranje o proizvodima prije kupovine.
Gotovo 50% žena barem jednom mjesečno kupuje on-line, 44% jednom u nekoliko mjeseci, a samo 8% ispitanica nije nikada kupovalo on-line. Čak 80% ispitanica je odgovorilo da im je internet primarni medij putem kojeg se informiraju o proizvodima koje kupuju, a internet portali s 88% prednjače kao glavni medij putem kojeg ispitanice dobivaju informacije o novim proizvodima na tržištu. Slijede društvene mreže s 49% te TV oglasi s 41%.
Skoro 73% ispitanica se često ili ponekad u trgovini služi mobilnim uređajem kako bi na internetu pronašle informacije o nekom proizvodu. To se u velikoj mjeri odnosi na traženje recenzija proizvoda koje imaju veliku ulogu kod kupovine. Čak 99% žena čita recenzije drugih korisnika, a kod svake druge žene recenzije utječu na odluku o kupovini. Pri tome74% žena najvjerodostojnijima smatra recenzije drugih korisnika, 15% blogera, a 12% novinara/stručnjaka internetskih portala.
Ispitanice se prije kupovine informiraju na internetu i čitaju on-line recenzije prvenstveno zakozmetičke proizvode (83%), zatim za potrošačku elektroniku (69%), kućanske aparate (66%), lijekove i dodatke prehrani (47%) itd.