Mozaik
BBC ga je popljuvao, ali mi smo ga voljeli, zar ne?
Mogao bi udvostručiti vrijednost Yuga tako da mu napuniš rezervoar, bila je jedna od šala koja je kružila Amerikom sredinom 1980-ih. Yugo je bio i “zvijezda” u nekoliko filmova, a jednu od glavnih uloga tumačio je i u filmu “Tko je ubio Monu”.
Prije 30 godina kragujevačka Zastava izvezla je prvi Yugo GV na američko tržište i ponudila ga kupcima po cijeni od 3.990 dolara Britanski BBC u tekstu povodom jubileja dolaska Yuga GV u Ameriku, piše da se oznaka GV odnosila na Good Value (dobra vrijednost), ocjenjujući da je to bila loša marketinška poruka, koja je od samog starta bila osuđena na propast, prenosi N1.
U tekstu, koji je u svom stilu naslovio “Posljednji stvarno užasan auto”, BBC podsjeća da je za prodor Yuga na američko tržište najzaslužniji bio biznismen Malcolm Bricklin. Sredinom 1980-ih godina je u SAD bilo poželjno da svako posjeduje jeftino i ekonomično prevozno sredstvo, što je Bricklin iskoristio. Uz pomoć američkih političara Henryja Kissingera i Lawrencea Eaglebugera postignut je dogovor sa jugoslavenskim vlastima i Yugo je prvi put Americi predstavljen na sajmu automobila u Los Angelesu 1984. godine.
Da bi se mogao prodavati u Sjedinjenim Državama na Yugu je trebalo obaviti 500 prepravki. Iako je automobil zasnovan na Fiatu 127 s maksimalnom brzinom od oko 138 km/h, u tom je trenutku bio najsporiji automobil na američkom tržištu, ali je njegova prodaja išla munjevito brzo, navodi BBC.
Izvoz je, međutim, 1992. zaustavljen raspadom bivše Jugoslavije i ratom, a BBC podsjeća i da je NATO 1999. bombardira tvornicu “Zastava automobili”, navodno pogrešno misleći da je riječ o “Zastava oružju”. “Bomba” je, međutim, pala godinama prije toga i, kako navodi britanski javni servis, Yugo je Amerikancima postao glavni predmet šala.
Mogao bi udvostručiti vrijednost Yuga tako da mu napuniš rezervoar, bila je jedna od šala koja je kružila Amerikom sredinom 1980-ih. Yugo je bio i “zvijezda” u nekoliko filmova, a jednu od glavnih uloga tumačio je i u filmu “Tko je ubio Monu”.
Iako je bio predmet podsmijeha i u popularnoj emisiji BBC-a Top gear, britanski javni servis na kraju postavlja pitanje koliko je Yugo zaista bilo loš. Istraživanje koje je 1987. objavio magazin Popular Mechanics pokazuje upravo suprotno. Oko 78 posto vlasnika Yuga u SAD ocijenilo je kvalitet svog vozila kao “dobar” ili “odličan”, dok je 42 posto navelo da bi ponovo kupili isti automobil, podsjeća BBC.
Yugo se proizvodio od 1980. do 2008. a prodan je u 800.000 primjeraka. Kragujevačka Zastava je u ovaj automobil ugrađivala motore snage 45, 55, 60 i 65 konjskih snaga.