Kako znate da ste došli u srednje godine? Prema analizi korisničkih podataka koju je proveo Spotify, otprilike je riječ o trenutku u kojem kažete nešto poput „Ah, glazba je nekad bila puno bolja“.
Ajay Kalia, manager u Spotify-u zadužen za praćenje profila glazbenih ukusa, analizirao je korisničke podatke ovog popularnog servisa za streamanje glazbe i otkrio sljedeće. Tinejdžeri slušaju onu glazbu koja je trenutno popularna. Kada dođu u dvadesete godine, pokazuju pojačani interes za istraživanje svijeta glazbe nadajući se da će otkriti nešto novo. Velike životne promjene, poput roditeljstva, remete stečene navike slušanja glazbe u bilo kojoj dobi, uglavnom zbog toga što roditelji male djece imaju imaju jako malo vremena za glazbu.
Kalia je došao do zaključka da je dob u kojoj ljudi počinju izražavati čuđenje prema novoj popularnoj glazbi negdje oko 35. godine života. Bilo da je riječ o roditeljstvu ili karijeri koji ljudima oduzmu vrijeme koje su do tada posvećivali slušanju glazbe ili nečem drugom, čini se da ljubitelji glazbe u nekom trenutku dođu do točke u kojoj njihovi glazbeni ukusi postaju „zreli“ i teško promjenjivi.
Kalia je dodala da su organizatori Super Bowla, čija publika u prosjeku ima oko 44 godine, mudro odlučili kombinirati Katy Perry (za mlađe) i Missy Elliott (za one malo starije).
Paul Lamere, novinar portala Musicmachinery.com prošle je godine uspoređivao glazbeni ukus 13-godišnjaka 64-godišnjaka. Njihov ukus je u velikoj mjeri bio potpuno različit, uz izuzetak Brune Marsa. Naime, Mars je kod starije populacije zauzeo prvo mjesto na ljestvici, a kod mlađih visoko drugo. Zamislite!