Connect with us

Vijesti

Umirovljenici postaju sve traženija tržišna meta

Potrošnja ljudi starijih od 60 godina u posljednjih 20 godina rasla je čak 50 posto brže od potrošnje mlađih od 30 godina. U tom kontekstu, industrija je osvijestila činjenicu da su umirovljenici poseban segment kojem se treba prilagoditi i da će tržište proizvoda namijenjenih starijim osobama sve više rasti.

Published

on

Umirovljenici su sve poželjnije tržište
foto: BigStock

Industrija velike nade polaže u generaciju američkih i europskih “baby boomera” koji imaju više novca i žive duže i aktivnije, piše Poslovni.hr. Sjedalo koje predviđa srčani udar kod vozača i zaustavlja vozilo, senzori na semaforima prilagođeni starijim vozačima, novi, efikasniji lijekovi – samo su dio razvojnih projekata velikih kompanija koje žele ugrabiti svoj dio kolača u “srebrnoj ekonomiji”.

Radi se o kovanici koju je upotrijebio Financial Times kako bi opisao tržište proizvoda iz različitih sektora namijenjenih umirovljenicima. Prema projekcijama Euromonitora, to će tržište već do 2020. godine vrijediti vrtoglavih 15 bilijuna dolara. Industrija velike nade polaže na američke “baby boomere”, generaciju rođenu između 1946. i 1964. godine. Za razliku od svojih roditelja, ta generacija ima više novca i živi duže i aktivnije. Međutim, ne očekuje se mnogo samo od američkih “baby boomera”.

Prema podacima europskog statističkog ureda Eurostat, potrošnja ljudi starijih od 60 godina u posljednjih 20 godina rasla je čak 50 posto brže od potrošnje mlađih od 30 godina. U tom kontekstu, industrija je osvijestila činjenicu da su umirovljenici poseban segment kojem se treba prilagoditi i da će tržište proizvoda namijenjenih starijim osobama sve više rasti. Naime, starenje stanovništva sve je izraženije, a predviđanja govore da će do 2050. godine broj starijih od 65 godina na globalnoj razini po prvi puta preteći broj djece mlađe od pet godina. Farmaceutske i biotehnološke kompanije među prvima su shvatile potencijal “srebrne ekonomije”.

Oglas

Prema podacima istraživačke skupine Battelle, farmaceutska ulaganja u istraživanje i razvoj lani su globalno porasla za više od tri posto na 201 milijardu dolara. Statistika u tom pogledu posebno “ide na ruku” proizvođačima lijekova. Naime, čak 86 posto Amerikanaca starijih od 65 godina pati od neke kronične bolesti, poput bolesti srca, dijabetesa ili karcinoma. K tome, polovica iz te skupine pati od dvije ili tri kronične bolesti istovremeno. No, na umirovljenicima ne namjerava samo profitirati farmaceutska, već i automobilska industrija. Tako se Ford pridružio sve široj inicijativi proizvođača automobila kako bi tehnologiju prilagodio starijim vozačima.

Ta kompanija razvija automobilsko sjedalo opremljeno senzorima koji predviđaju srčani udar vozača kako bi se vozilo na vrijeme zaustavilo sigurno zaustavilo. “Pratimo što kupci žele i na što namjeravaju potrošiti novac”, tvrdi Pim van der Jagt, direktor Fordovog istraživačkog centra. “U budućnosti vozač 100-godišnjak biti će nešto sasvim normalno”, dodaje van der Jagt. Razvoj sustava prilagođenih starijim vozačima itekako ima smisla ako se zna podatak da kupci stariji od 65 godina samo u SAD-u generiraju 140 milijardi dolara godišnje prodaje automobila. Prema mišljenju van der Jagta, Fordovo “sjedalo za umirovljenike” trebalo bi se naći u serijskoj proizvodnji već za pet godina.

86% Amerikanaca starijih od 65 godina pati od neke kronične bolesti

50% brže od potrošnje mlađih od 30 godina raste potrošnja starijih od 60 godina

201 milijarda dolara uložena je lani na globalnoj razini u istraživanje novih lijekova

140 milijardi dolara prodaje automobila generiraju u Sjedinjenim Državama kupci stariji od 65 godina

/autor: Tomislav Pili, Poslovni.hr/

 

Oglas
.

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.